5D MKII: Mutlu Son

Neredeyse bir yildir beklenen kamera sonunda cikti: EOS 5D Mk2 (isminin ne olacagi bile uzun sure tartisilmisti sonunda ilk dedikodusu yapilan isimle cikmis)

Kabaca ozellikler: 21 MP (bu siniftaki en yakin rakibinden 9 MP daha fazla), 14 bit tam boy algilayici, 25600 ıso, 1920*1080 Full HD video (Quicktime h264 codec 38 Mb/s), toz temizleme, VGA LCD ekran, live view, saniyede 3.9 kare cekim hizi, HDMI cikis…

Diger ozellikler daha once dedikodusu yapilan sekilde ortaya cikti ancak full HD video buyuk surpriz (ilk full HD video ceken DSLR 5D Mk2 oldu). Gerci son bir aydir o da konusuluyordu ama yine de pek ihtimal vermiyordum dogrusu. Bugunden itibraren artik DSLR – video kamera ayrimi daha da netsizlesti. Gerci 5D mk2 en uzun 29 dk. cekebiliyor ama zaten bundan fazlasina da ihtiyac olacagini düşünmüyorum.

Bu gelismeyle Canon son cikardigi kameralarla dikkat ceken Nikon’a gayet saglam bir cevap vermis oluyor ve 2700 USD lik fiyatla D700 icin de cok ciddi bir rakip ortaya cikariyor.

Daha fazla ayrinti burada.

Acilen para biriktirmeye baslamak gerek : ) Bir de tabi 5D mk3 icin spekulasyon yapmaya devam!

23 Responses to “5D MKII: Mutlu Son”


  • Önce Nikon, sonra Canon…

    Canon, kendi kameralarını baltalamamak için DSLR makinelerde video özelliğini bence asla kullanmazdı; ama Nikon gibi, video pazarı olmayan firmalar çıtayı yükselttikçe, yine en sert yanıtlar Canon’dan gelecektir… Bu durumda Canon, rakiplerine sert cevaplar verdikçe, aslında kendi kamera pazarını da vuracak… Sanırım Nikon, Nikon-Canon savaşlarının hiç bir evresinde bu kadar şanslı olmamıştı…

    İlker Hocam, bu durumda sizin “bu aralar kamera alınmaz” söyleminiz de asla tarihin karanlık sayfalarına karışamayacak sanırım… Çünkü son bir haftada yaşananlar sadece başlangıç… Red, video çeken DSLR’lere sert bir cevap vereceğini biraz da alaycı bir üslupla açıkladı… Bu sefer kazanan sanırım biz kullanıcılar olacağız… Umarım…

    O değil de, NAB 2009’da Nikon video kameraları görür müyüz acaba?! :))

  • 1080p 4dk değil 12 dk’ya kadar çekebilir diyor…
    “1920 x 1080 (16:9) up to 12 mins”
    ..ve H.264 codec kullanıyormuş videoda… (38.6 Mbits/sec)… bu çok iyi…

    Bu arada:
    Meraklısına Satılık 5D!

  • Specler sabah yayinlandiginda 4 dk olarak belirtilmisti sonra degistirdiler.

    38 Mbits/s zaten post ta yazili bu arada : )

    Hasan RED in DSLR indan cok umutlu degilim, Canon ve Nikon mercek olarak cok ilerideler ve bu ise yatirim yapmis profesyoneller genelde onlarin sistemlerini kullaniyor. Simdi butun yatirimlarini birakip RED e gecmeleri uzak bir olasilik…

  • Hocam benim anlayamadığım 35mm cddsiyle, 1080p çözünürlüğüyle, gerçek foto lensiyle bu alet 2700 dolara satılırken dandik lensli 1/3 inch ccdli hdv kameralar niye hep 3000 doların üzerinde?

  • RED’in DSLR’ı, aynen RED gibi bazı marka mercekleri destekleyecek gibi görünüyor… RedUser.net’e göre… Bunu yapmazsa zaten bu alanda pek söz sahibi olamaz…

    RED şu anda Nikon mercekler için mount üretip satıyor… Canon mount’u duyurdular ama hala üretime geçmedi… Fakat değişik firmalar RED için Canon mount üretiyor…

  • Bu CMOS sensorlü ve video çekebilen DSLR’larda (ve birçok CMOS camcorderda) yaşanan büyük bir sorun: dalgalanma (wobble) efekti…

    Bu sorun, özellikle kamera pan/tilt yaptığında veya çok titrediğinde oluşuyor. Bir arkadaşım, helikoptere Sony FX7 bağladığında da böyle bir sorun yaşamıştık…

    CMOS’un shutter mantığı CCD gibi olmadığı için (CMOS, bir karenin değişik bölümlerini, değişik zamanlarda pozlar – rolling shutter) oluşan bu sorun, Nikon D90’da çok felaket bir şekilde ortaya çıkıyormuş..
    Bakınız: http://s477.photobucket.com/albums/rr134/jamesmel9/?action=view&current=DSC_0012.flv

    Daha da ilginç olan; İlker’in verdiği sayfadaki Canon 5D MarkII videolarına dikkat ederseniz, hepsi tripodda sabit çekilmiş… Neden acaba???

    CMOS ve CCD farkı ve rolling shutter’la ilgili ekstra bilgi:
    http://dvxuser.com/jason/CMOS-CCD/

  • Shad bu wobbling meselesi dogru ama sen cok onemsiyorsun bunu… bence cok takilmamak lazim. sonucta 35 mm filmde de kamerayi sallarsan ortaya acayip motion blur lu garip bir goruntu cikar.

    Ayrica Red de de CMOS var : )

    Burc dedigin meseleyi anlamak mumkun degil sanirim arz talep dengesiyle olusuyor. Bundan sonra o fiyatlar soz konusu olamaz diye dusunuyorum. Unutma ki Canon da 21 MP lik EOS 1Ds mk3 u 8000 dolara satiyordu simdi ayni MP de bir aleti 2700 e cikardi. Sozun ozu: Kapitalizm : )

  • Benim için video modu tam bir hayal kırıklığı..Alet sadece 30fps çekiyor.. Bunu alacak adamlar zaten 24/25p dışında birşey çekmez ki 30 kareyi kim ne yapsın? (30 kareden 24/25 kareye indirme işi mümkün ama doğru yapılması çok dertli birşey..) Açıkçası dam üstünde saksağan bir durum olmuş.

  • Motion blur severim ama wobble sevmem… 🙂

    Sen nasıl önemsemiyorsun bu sorunu?.. Bu DSLR’ları alıp film çekecek değiliz ama ufak bir pan yapınca bile bu kadar “skew” oluşuyorsa at çöpe…

    Red’in sensorü (Mysterium-X), normal CMOS’tan 6 kat hızlı bir rolling-shuttera sahip… Bu nedenle böyle bir wobble efekt yok Red’de…

  • Arkadaslar bunlar birinci kusak video ceken DSLR lar. her seyi tam yapmalarini bekleyemeyiz. en azindan kapitalizmde boyle olmuyor : )

    ergin in bahsettigi kare sorunu dogru ama firmware ile cozulmesi cok kolay.

    woobling 5d mk2 de var mi bilmiyoruz. D90 daki gonderdigin ornek (Shad) gercekten kotu. benim onemseme dedigim buna kafayi takmanin sonuc getirmeyecegi anlaminda.

    bununla film cekeceksen o hareketi yapmazsin eger illa onla cekmek istiyorsan. sonucta 35 mm film kamerasinin da bir suru sorunu var ama bunlarla yasamayi biliyor hatta onlara bayiliyoruz. : )

  • Ansızın ekrana giren görüntülerde ölçüm çok yavaş yapılıyor ve ani açılımlar oluyordu örnek videolarda.Full manuel’e sanırım hala izin yok, Otomatik modda her kare pozlanıyor tekrar ve tekrar olarak.

  • wobble olayi varsa bile ciddi bir problem olmadigina ben de katiliyorum. nitekim 3 sene sonra wobblelanmis kamera hareketlerinin moda olmayacaginin danimarkali yonetmenlerin I want wobble handheld on crane demeyeceginin garantisi yok.hem de in camera deprem efekti yapilabilir.. bence wobble icin secenek sunmalilar soft, hard, disaster.

  • abi kafaya takmakla ne alakası var anlamadım ki..
    Videosu işe yaramaz diyorum bunların.. şahsi fikir.. yorum…
    ilerki modellerde düzelirse o zaman başka konuşurum…

    35mm konusuna hiç girmiyorum : \

  • e iyi ya olm ben de yarar diyorum : ) ise yaramaz demek kafaya takmak oluyor : )

    niye kiziyorsun : )

  • haşa hocam : )

  • bence kisitli veriler uzerinden tartismaktansa aleti bi beklemek laazim 🙂 misal, Vincent Laforet kardesimiz cok sevmis 5d mk2’yi…yakin zamanda daha cok sample vs duser nete. Uzun suredir forumlarla yatip kalkiyorum ve aleti bekleme sureci su ankinden cok daha acisiz imis megersem…Kan govdeyi goturmekte, dpreview’da millet birbirini bicakliicak gibi atip tutuo 🙂

    sahsi kanaatim evet hiyar canon yine mpxl arttirma stratejisiyle devam etmekte olsa da, nikon sagolsun kisa zamanda (cizdikleri kisir rota disina cikaraktan) sakladiklari teknolojilerini bizimle biraz olsun paylasti. ve eminim hi-iso performansi olsun, imaj kalitesi olsun leziz bir makine olucaktir… uzerine 1080p hd video cekebilmesi wobbleli wobblesiz bence cok cok ciddi bi durum…Kicikirik dvcamlerde dsl lens kullanabilmek icin sacma sapan paralar verip duruyoruz converterlara…onlari lineup ettigimiz zaman ve eforla 30fps leri 24e cevirmenin otesinde cikar disari bide uzerine fotograf cekeriz diye dusunuyorum 🙂

  • Evet Michael Reichmann da wobble gormedim demis.

    Tabi ki kameranin problemleri var: Manual exposure yok (video modunda)

    ama 5d mk3 te bunlar da cozulur elbet : )

  • D90 dan sonra 5dMarkII. Bu tip besili melez makinaların duruşunun video kameraların varoluşu için bir tehdit oluşturmaya başladığını söylemek pek yanlış olmayacak sanırım.Kervana yeni eklenen 5dmarkII’tan sonra Ol(durul)mayan Manuel exposure un bir çeşit birlikte yaşam alanı açma çabası dahası rüşvet olduğunu düşünmeye başladım.
    Kırpışan bir görüntüde 6k yı yakalamış bir kalitenin iyi kameralara çok para yatırma çilesi çeken ve bu çileyi daha katlanılabilir bir hale sokmaya çalışan sinemacılar için pek bir anlam ifade etmediğini bir kez daha görüyoruz.
    Teknolojiyi üretmeyen bizler daha çok yazılar yazar daha çok beklentiler içine gireriz.Acınacak halimizin çözünürlüğü sizce ne kadar(!)?

  • http://www.usa.canon.com/dlc/controller?act=GetArticleAct&articleID=2086

    adresinden Vincent Laforet’in cektigi dunyanin ilk 5d MK2 filmini izleyebilirsiniz… 5D mk2 hakkinda atip tutanlara kapak olacak nitelikte gorunuyor : ))

  • Director’dan önce Director of Photography’nin yazması da ironik olmuş : )

  • eee…peki hocam, bizi şu an bu kamerayı almaktan alıkoyan ne?
    filmimizi çekmek için dev gibi makineler taşımamıza gerek yok. fotograf gibi kareler kavramını, direk fotograf makinesiyle yakalamak…taşı, gör ve çek….dah ne ister insan….mesele o işte:) daha ne ister insan?

    sorumu tekrarlıyorum hocam, almak için nedenlerimizi biliyoruz ama film çekmek için bu kamerayı almamaya neden olan dez avantajları (soru edilecek derecede) neler olucaktır…nette hep varsayımlar dolaşıyor.. manhattan’da bir kol mesafesi uzağız birbirimize…:))) ama hocam şöyle, bilinçsizliğimizi bir doyursanız…

  • Alet 30 kare cekiyor. Bu da ufak da olsa ciddi bir sorun. Halledilmesi aslinda cok basit bir yazilim mudahelesiyle mumkun ama Canon yapar mi bilinmez…

    ikinci sorun ASA degerini manual olarak girememek. Alet herhangi bir sahneye bakip kendisi bir deger belirliyor. Ayni sekilde diyafram falan da belirlenemiyor. Yalniz exp. lock tusuyla herhangi bir degeri sabitlemek ve bracket tuslariyla bu degerleri az da olsa etkilemek mumkun.

    yani uc temel neden var. bunlarin hepsi aslinda basit sekilde cozulebilir ama dedigim gibi canon bu konuda istekli olmayabilir.

Leave a Reply