Top 3: Ekim 2008

Sürekli sorulan “Hangi kamerayı alayım?” soruları için belli aralıklarla ekipman önerileri toparlamaya karar verdim. Aşağıdakli rakamlar yurt dışı fiyatlardır. Aletlerin bazıları kendi kullandığım, bazıları ise spesifikasyonlar ve İnternet kaynaklı yorumlara dayanarak önerdiğim modellerdir.

Yanda gördüğünüz puanlar bana göre fiyat – performans oranının yansıtmaktadır (10 en yüksek, 1 en düşük).

Tabi ki “en iyi” göreceli bir kavram. Tahmin edeceğiniz gibi buradaki liste tamamen kişisel tercihlerimi yansıtıyor ve belirli bir fiyat getiri mantığı güdüyor. Örnek olarak 8000 USD lik EOS 1Ds Mark 3 tabi ki listede yok.

Canon DSLR En İyi 3

1 – EOS 5D Mk2 – 2700 USD (9)

2 – EOS 50D – 1400 USD (9)

3 – EOS 450D – 610 USD (10)

Canon Mercek En İyi 3:

1 – EF 24-70 2.8L – 1150 USD (9)

2 – EF 70-200 4L IS – 1100 USD (8)

3 – EFS 17-55 2.8 IS – 1000 USD (9)

Yarı Profesyonel Video Kamera En İyi 3:

1 – Sony PMW EX1 – 6500 USD (4)

2 – Panasonic HPX171 –  5200 USD (6)

3 – Sony FX1000 – 3200 USD (7)

P&S Fotoğraf Makinası En İyi 3:

1 – Panasonic Lumix G1 – 799 USD (9)

2 – Canon G10 – 500 USD (8)

3 – Panasonic LX3 – 500 USD (7)

19 Responses to “Top 3: Ekim 2008”


  • Sony FX1000 neden Panasonic HVX200’den daha fazla puan aldı? fiyatına göre performansı iyi olduğu için mi? (hocam bu arada, executive producer ve producer ayrımı hala kafamı karıştırıyor!)

  • Hic vaz gecmiyorsun degil mi : ) Aslında hayirli bir ozellik….

    Exec. para koyandir genelde. Producer ise isin organizasyonunun bilfiil basindaki adamdir (veya kadindir)

    ve evet FX1000 in fiyat performans orani digerlerinden daha iyi.

  • AG-HVX200’ü listelerde görmek beni ve diğer Panasonic dostlarını çok sevindiriyor. Ancak artık AG-HPX171’i öneriyoruz. Farklılıkları ise DV mekanizmasının olmayışı, 35mm film karşılığı 28mm ile kendi klasmanında en geniş lens, sadece 1.9kg (AG-HVX200 2.4kg.) oluşu, HD SDI çıkış barındırması ve… Türkiye teslimi €3,800 + KDV olan fiyatı. Kullanınız kullandırınız 🙂

  • Evet ben duymamistim o kamerayı, soylediginiz iyi oldu ama soyleyene kadar su aletleri bir yollasaniz test edip geri versek daha iyi degil mi? 🙂

    bir de Panasonic su P2 israrina ne zaman son verecek?

  • Şu anda kameralar gümrükte. Çekildiğinde size test etmeniz icin ikisini de gonderecegim. AG-HPX171 (P2HD 4:2:2 100Mbs ve P2SD DVCPRO 50Mbs 4:2:2, DVCPRO 25Mbs 4:1:1 ve DV 25Mbs 4:2:0) ve AG-HMC151 (AVCHD only 25Mbs). P2’yi bir kayıt ortamı olarak mı beğenmiyorsunuz? P2 kartının içinde 4 adet SD-HC kart bir RAID mimarisi altında 640Mbs transfer hızına sahip tek bir kayıt ortamı gibi davranmaktadır. Kartların fiyatları çok dusuyor. Bu yil bitmeden 64GB kapasiteli P2 kartlari satiyor olacagiz. Ote yandan P2 kullanan tüm kameralarımızda DVCPRO HD (100Mbs) codec kullanmakla beraber üst modellerde AVC-Intra (AVCHD gibi Long GOP olmayan) codec de var. DVCPRO 100 kalitesini AVC-I 50Mbs ile elde etmek mümkün oluyor. Yakında çıkmasını beklediğim PCIe arabirimini kullanan P2 drive ile (şu and USB2.0 ve FW400) 100Mbs ile yapılmış kaydı ~x9.5, 50Mbs kaydı ~x19 katı hızla transfer etmek mümkün. P2 Drama’da epey tercih edilmeye başlandı. Haftada bir yayınlanan tek bir bölüm için kamera başına yaklaşık 12~14 saat tape to disk transfer yapıldığını düşündüğümüzde P2’nin avantajı ortaya çıkıyor. Her gün akşam çekilen malzemeyi RAID 1 bir kayıt ünitesine aktarmakla digitizing için ayrılan bu uzun süre tamamen boşa çıkmış oluyor.
    Size ulaşabileceğim bilgileri emailime ulaştırabilir misiniz?

  • P2 yi sevmeme nedenim Sony’nin Memorystick ini veya Apple’in Final Cut’unu sevmememle ayni: Bir firmanin kayit ortami olarak kendine ozel bir sistem kullanmasi veya belli bir donanimi satabilmek icin bir yazilimi kendisine kitlemesi kullanici acisindan hos bir durum degil.

    P2 nin iyi calisitigina suphe yok ama CF cok daha yaygin ve ucuzken p2 kullanmak bana garip geliyor.

    ama tabi panasonic tek degil bu konuda hemen hepsi bunu yapiyorlar.

  • Evet medyada bir standart yok. Bu konuda haklısınız. Panasonic normal koşullar altında SD kart kullanıyor. Örneğin AVCHD camcorder modellerinde SD ve SDHC (25Mbs mod için) kullanıyoruz. P2 kartlar ise transfer hızı sebebiyle şu anda bir mecburiyet. 800Mbs gibi transfer hızlarına çıkmak için içerisinde 4 SD kartının paralel bağlandığı P2 kartları gerekiyor. 50-100Mbs data hızında çalışan codeclerden üretilen dosyaların kart ile bilgisayar arası transferlerinde kartın hızı çok önemli.

    Bilgileriniz elime ulaştı. Uygun bir zamanda sizi arayacağım.

  • http://pro.sony.com/bbsccms/ext/cinealta/shoot/f35.shtml
    sonynin çıkarttığı son cine alta modeli.
    yanlış bilmiyorsam daha önceki versiyonlarda 2/3″ccd kullanıyordu.
    bu sefer super35 boyutunda bir ccd ye sahipmiş.
    Yorumlarınızı bekliyorum

  • Murat tesekkurler. Ben bu kamerayi duymamistim.

    Argo bir tabirle sony’ye “Uyan da baliga gidelim!” demek istiyorum : )

    saka bir yana aletin fiyatinin 250 bin dolar olmasi bekleniyormus. Bu da takdir edersin ki kabul edilebilir degil.

    Kisaca RED sayesinde Sony ve digerleri de “full frame” kameralar cikaracaklar mecburen (daha once de yazmistim bunu zaten)… bu da hepimiz icin iyi…

  • merhaba,ex1 den başlangıçta bayağı övmüştünüz,2/3 inç vs. seklinde,buradaki listede ise puanı 4,merak ettim de,bu arada jvc prohd 200 ya da 250 ile ilgili bir görüşünüz var mı?selamlar…

  • EX1 iyi kamera ama fiyatı bence gereksiz derecede yüksek… o yüzden puanı düşük.

    JVC den nefret ederim : ) Zaten Junk Video Corporation diye dalga gecilir genelde…

  • bu beğenmemenizin belırlı bır nedenı var mı?jvc ile çekilmiş uzun metraj filmler gösterılıyor sınemalarda,gerçekten ben bu kameraları da nasıl bulduğunuzu merak ediyorum,jvc pro hd 200-110 gıbı,selamlar…

  • Tabi var: JVC aslinda devrimci islere en erken imza atan firmadir. Ilk hard diskli kamerayı onlar cikardi yanlis degilsem. Ayni sekilde ilk HD consumer kamerayi da onlar cikardi…

    Gel gor ki yaptiklari hic bir sey standartlara oturmuyor. Tuttular Pro HD diye bir sey cikardilar. Kendilerinden baska kimse tanimiyor boyle bir formati…

    200 serisi bir kamerayla calismistim bir kere. Ilginc bir aletti ama mesela LCD si ve vizoru felaketti. Ayrica prosumer sinifi icin gereksiz buyuklukteydi…

    Bir arkadasim JVC den HDV deck almisti. Alet Sony’de yazilan HDV leri okumuyor. Cocuk JVC ye iletmis durumu “Evet var oyle bir sorun” demisler : ) Bende kucuk bir JVC Mini DV vardi. O da aynen diger kameralarda cekilenleri okumuyordu…

    Kisaca mutlaka JVC den memnun olan bir suru insan da vardir ama ben onlardan degilim…

  • Ha bir de simdi hatirladim Bilgi’deyken okula iki tane JVC deck almistik. Inanilmaz sekilde surekli problem cikariyorlardi…

    yani JVC nefretim sebepsiz degil 🙂

  • ARKADAŞLAR BEN AAYLARDIR KENDİME ALACAK BİR KAMERA ARIYOM HER MARKAYA BAKTIM AMA ŞÜPHELERİM VAR.SİZ USTALARADA SORMAK İSTEDİM DÜĞÜN ÇEKİMLERİNDE KULLANACAK BİRŞEY İSTİYOM.şİDİYE KADAR PANASONIC 9000 KULLANIYORDUM HEM HAFİF HEMDE ÇABUK BOZULDU.DEFALARCA TAMİR ETTİRDİM KAFA DEĞİŞTİRDİM AMA NAFİLE.FİYATI VE EBATI İTİBARIYLA JVC PRO HD 200UB BANA İYİ GÖRÜNÜYOR AMA YİNEDE SİZE SORMAK İSTEDİM.

  • NV-MD9000 ve NV-MD10000 modelleri amatör/consumer seri olduğu için basit bir mekanizma barındırır ve yoğun çalışmaların olduğu profesyonel işleri kaldırmaz, sık sık arızalanır. Bu tür düğün işlerinde kullanılan esas Panasonic modeli kasa itibariyle 9000/10000’e benzeyen 3CCD AG-DVC60 modeliydi. Artık düğüncülere kaset yerine karta HD kayıt yapan Panasonic AG-HPM71 modelini öneriyoruz.

  • mercek sıralamasında niye sabitler yok merak ettim.

  • Prime lar cok iyi olmakla birlikte pratik degiller. Zaten liste de son derece öznel! 🙂

  • Hocam merhabalar ben Ahmet istanbul kültür üniversitesinden.
    Bir kamare almayı dusnuyorum yarı profesyonel full hd ceken bir kamera isitiyorum. ex1 mi alayım yoksa ex3 mü? yada onereceginiz ne olabilir

Leave a Reply