RED Sonunda Türkiye’de

Aylardır konuşulan “sayısal sinema kamerası” RED One sonunda Türkiye’ye gelmiş: RED şimdilk sadece Giyotin Reklam ve Produksiyon Hizmetleri tarafından kiralanabiliyor. Sitelerinde konuyla ilgili ayrıntılı bilgi var. Siteden gördüğüm kadarıyla güzel bir set yapmışlar. Sadece mercek kısmı biraz zayıf ama o da dışarıdan kiralanabilir.

Tabi Türkiye’ye yeni bir şey geldiğinde genelde insanlar ikiye ayrılır: Verili durumda “Süper RED” ciler ve “Kahrolsun RED” ciler! Bakalım bu sefer kim nerede saf tutacak…

Sırada daha çok RED var. Darısı bekleyenlerin başına diyeyim. Memlekete hayırlı olsun!

19 Responses to “RED Sonunda Türkiye’de”


  • Çok iddalı olmuş:)
    Benimki çin malı mı nedir?:)) http://erginozturk.com/?page_id=10

    Kim önce getirdi bilemiyeceğim ama umarım daha çok kişi getirir ve daha fazla genç ve yetenekli arkadaşlar güzel görüntüler elde etmek için filme tonlarca para akıtmak zorunda kalmazlar..

    İlker hocam tanışmıyoruz ama eğer isterseniz test çekimler için bir araya gelmekten büyük zevk duyarım.

  • 🙂 E nereden bilelim kimbilir daha nerede RED ler var memlekette…

    Saka bir yana hayirli olsun ama siz kiralama yapmiyorsunuz herhalde. Bu durumda Giyotin simdilik tek kaliyor…

  • tabiiki onlar gibi profesyonel kiralama amacıyla getirmedim. Ama sadece kendi yapacağım çalışmalar çin kullanırsamda yazık olur.. dolayısı ile kiralama için gelecek talepleri de dikkate alıyor olacağım.. zaten kendi tanıdığım birkaç prodüksiyon şirketi ve yönetmen getireceğimi biliyorlardı onlar da zaten oldukça ilgililer.. zaten rekabet hep iyidir:))

  • Peki Ergin bey biraz bahsedin yahu nasildir alet? Sonuclar nasil?

  • aslında son 1 yılım neredeyse RED ile geçti sayılır.. HVX200 ve M2 redrock ile başlayan maceram RED’in prototip çekimlerini gördükten sonra her akşam 1-2 saatlik reduser.net seansına dönüştü.. sonrasında ise bu yılın başında şubat gibi kapora yatırıp sipariş vermeye karar verdim..

    aslında amerikada ilk kurulumu yapıp birşeyler çektim genel olarak çok ekilendiğimi söyleyebilirim. (http://erginozturk.com/?p=63)

    ilk izlenimlerim
    -Tank gibi kaliteli ve gerçekten ağır.

    -HD çalışan kişilerde genelde focus problemi olur LCD inanılmaz hassas ve böyle bir problem olmuyor.

    -8 GB lık CF karta çekip sonrasında aktarmak çok büyük bir kolaylık.

    -120 kare slow motion süper.. özellikle çekmeyi düşündüğüm müzik kliplerinde çok işime yarayacağını umuyorum.. 120fps de çözünürlük 2K ya dşüyor. (bu arada 2K çekimde görüntünün biraz yumuşadığına dair görüşler var.. henüz bunu araştırmadım)

    -Sürekli yeni bir maliyet konusu çıkıyor.. Örneğin SD çıkışı yok bu da demektir ki tipik bir monitöre bağlayamıyorsunuz..Bunun için HD-SDI çıkışından aldığınız sinyali AJA türü bir kartla downconvert edip monitöre vermeniz gerekiyor ki bu da biryerlere en iyi ihtimal ile 800 usd sıkışmış demek:)

    -workflow konusu şu anda üzerinde en çok çalıştığım konu ama ortak görüş HD ve altı çözünürlük için proxy yada Appla Prores formatında çalışmak daha üstü 2K ve 4K film projeksiyonları için filmde olduğu gibi DPX, EDL,XML workflowlarını kullanmak.. aynı işi yapmanın birden çok yöntemi var hangisinin avantaj ve dezavantaj yaratacağını zaman içinde öğrenmey planlıyorum.

    -görüntüler konusunda şimdilik yorum yapmak istemiyorum. çünkü henüz yeterince test yapmadım.. özellikle düşük ışık şartlarında nasıl sonuç vereceğini henüz bilemiyorum.. özellikle RAW çekim yapması ve sonrasında ISO değerlerini masada ayarlayabilmek başlı başına alışılmadık birşey zaten.

    -kamera ile birlikte NY AbelCine’den Arri nin yeni çıkarttığı Mattebox ve Follow focus’unu da aldım. Açıkçası çok etkilendim 1. sınıf ürünler.. (benim gibi ucuz olsun diye Redrockmicro ürünleri kullanan birisi için süper kaliteliler..)

    -Red PL mount standardı ile geliyor.. ama ben şimdilik elimde iyi bir nikon lens seti olduğu ve param suyunu çektiği için heüz PL lens almayı düşünmüyorum..Açıkçası internette izlediğim Nikon lens sonuçlarını da çok beğenmiştim zaten..dolayısı ile belki ileride PL mount lenslere geçiş yapabilrim..

    şimdilik bu kadar..
    açıkçası eğer uygun bir ortam sağlanabilir ise (örneğin okul, ofis vb) RED i görmek isteyen kişiler ile birlikte bir araya gelmeyi ben de isterim..
    bu arada bana ulaşıp bu konuda soru sormak isteyenler ergin@ifsturk.com adresinden ya da 0 533 283 68 49 nolu teefonumdan da ulaşabilirler.

    selamlar
    ergin

  • Merak ettigim bir konu var: 2k yuksek kare cekerken sensor alani kuculuyor mu? (yani windowed olmak zorunda mi?)

    eger boyleyse biraz can sıkıcı bir durum bu.

  • bildiğim kadarı ile dediğin gibi sensör alanı düşürülerek ( windowed) 2k kayıt yapıyor. biryerde okumuştum.. sebep olarak ise red in sensöründen gelen görüntü işlem yapılmaksızın RAW olarak kaydediliyor..dolayısı ile 4K çekip sonra onu 2K ya çeviren bir prosesör yok cihaz üzerinde bu nedenle 4K sensör alanı croplanıp 2K görüntü kaydı yapılıyor. bir nevi 2K sesör haline getiriliyor yani..

  • Bu biraz can sıkıcı bir durum tabi ama yapacak bir şey yok.

    http://red.cachefly.net/video/red-mythbust-ipod.m4v

    linkte RED ciler yine gösteri yapıyor!

  • Benim de bildiğim, 2K hem windowed (cropped) hem de resized olarak 2 seçenek var… Ergin, şu an seni arıyorum : )

  • http://www.red.com/cameras/tech_specs

    Buraya göre: 2K sadece windowed olarak var. 4K da sadece 30 kare/sn destekleniyor.

    3K da 60 kare. 2K Windowed da 120 kare…

    2K Windowed da Super 16 formatina dönüşüyormuş. Yani bu da demektir ki high speed cekmek icin S16 mercekler lazim…

    bu iyi bir şey değil tabi : )

  • aşağıda 2K 113fps çektiğim bir slow motion görüntü var.
    http://erginozturk.com/?p=65

  • elinize saglik ancak tam high speed anlasilmiyor bu cekimlerden : )

    gercekten hizini hepimizin bildigi bir sey cekebilirseniz iyi olur (bardaga su dokulmesi gibi)

    RED high speed icin yapilmis bir alet degil elbette. 120 kare o tur isler icin yetersiz ama yine de hic yoktan iyidir.

  • engin bey sizdeki red in vizoru yok mu?

  • yok.. almadım belki ileride.

  • Sağol İlker,

    Yazın sayesinde bakalım kaç RED daha çıkacak. Umarım birlikte kurcalayabiliriz.

  • Kola ile yaptığım bir slowmotion çalışması
    http://erginozturk.com/?p=74

  • İlker hocamında sitesi olmasa bunca meraklı meraksız şu koca ülkede nerede buluşurduk bilmem.Red konusunda ben biraz red-ciyim sanırım.Kamera sadece body 200.000euro olsaydı kimse ilgi göstermezdi sanırım,çünkü o fiyat aralıklarında zaten bir çok alternatifleri var diye düşünüyorum.Lakin bu kalite ve paket fiyatına baktığımızda benim hvx’le bile kazıklanmışım gibi hissediyorum kendimi.Ergin bey’in kamerasının gelmesine çok sevindim,hayırlısı olsun ergin:)
    Sanırım Red Türkiyede bir kaç yere kısa zaman aralıklarıyla geldi.Ergin bey de var,giyotinde var,Kadıköyde birinde var, hatta şuan ilk uzun metraj çekiliyor,adını unuttuğum bayan bir yönetmenimizin çektiği,prodüksüyonun ise rezalet olduğu haberlerini aldım.Birde tabiki herkezin tahmin edebileceği gibi Plato filmde.Hatta plato filmde 2 adet var imiş,geçen gün kamil çetin ile görüşmemde 2 adet kameranın ellerinde olduğu,ama sadece 1 tanesinin hazır halde bulunduğu,diğeri için disclerin beklendiğini söğledi.Kiralama fiyatı ise daha belirlenmemiş.Birde ufak dedikodu,Sinan bey yakında çekeceği uzun metrajını bu kamera ile çekecekmiş:)

    PS:Eğer ergin bey+alp+ilker hocam üçlüsü bir araya gelip bir test çekilecekse,asistanlık görevini seve seve üstlenirim..

    saygılar

  • Sorma bir RED modasi cikar simdi… Hayir alet kotu degil elbette de Turkiye de bu “moda olma” durumu cok kotu. yerli yersiz her seye RED onerecekler simdi… Tam kullanabilecekleri de supheli. Ortaya RED le cekilmis ama sonucta son derece siradan gorunen isler cikacak buyuk olasilikla.

  • Hocam Red i sevmiyen ölsün 🙂 …

    bizde bakarız teknolojiye…

Leave a Reply