One Night in RED*

*Kırmızı Bir Gece

Sonunda RED’i gördük. Sevgili Ergin Öztürk‘ün inceliği ve Guerilla Films‘in konuk etmesi sayesinde, Alp ve Ufuk‘un katılımıyla yıllar süren bekleyişin sonunda RED’i omzuma alıp bir kaç plan çekebildim. Bir takım sıkıcı testler de yaptık tabi onlara da sonra geleceğim ama şimdilik sadece hissiyattan bahsetmek yeterli.

** Kamera hafif değil. 35 mm’ye göre veya Arri D20’ye göre epey hafif ama sonuçta yine de prosumer video kameralarla kıyaslanmaz. 10 dakika taşıyınca belde bir sızlama yaratıyor 🙂

** Tasarımı ve malzemesi iyi görünüyor. 3 saatlik deneme sırasında bir kere kilitlendi. Her açış yaklaşık 30 sn. sürüyor.

** Test çekimleri biraz sıkıcıydı ama omuza alıp gerçek mekanda çekim yaparken çok zevkli. Özellikle 50 mm 1.4 veya 85 mm ile çekim yapmak bugüne kadar adaptörlerle debelenen biri için çok çok zevkli.

** Görüntü kalitesiyle ilgili testleri henüz ayrıntılı incelemedim ama 4K çözünürlük tabi ki iyi görünüyor.

** İş akışı (workflow) sorunları olduğunu düşünüyorum. Bunları ayrıntılı olarak yazacağım fırsat bulunca.

Bütün olası sorunlara ve çekinceye rağmen RED bence güzel. Bugüne kadar gördüğüm en güzel video kamera diyebilirim (her ne kadar üreticileri ona video kamera demeseler de!)

Devam Edecek!

13 Responses to “One Night in RED*”


  • Is the RED ONE a video camera?

    RED does not record video, which is defined as an RGB signal. Think of the RED ONE as a RAW recording DSLR that shoots as high as 120 fps at 2K (30 fps at 4K). The RED ONE can, however, output converted RGB video to its EVF, LCD, HD SDI and HDMI monitor outputs.

    Kaynak: http://www.red.com/faq/page/3/

    : )))

  • Ah RED Fanboy lar sizi…

    Sunu okudun mu cok ilginc:

    FAQ: RED is at ten times ARRI power in the jungle*

    (red ormanda 10 arri gucundedir)

    🙂

  • Red fanboy olmasak da; dün oyuncağını bulmuş çocuklar gibiydik.. Sen dahil : )

    Not: Red bugün Epic ve Scarlet’i açıklıyor.. Site hit delisi oldu sanırım, açılmıyor : ))

  • evet buyuk hayal kırıklıgı oldu bugunku aciklama bence…

  • şunu bir kez daha anladım ki insanların ne kadar çok opsiyou var o kadar mutsuz oluyoruz.. eskiden alınacak sadece red one vardı onu hayalini kurup dururdum.. şimdi bir garip oldu.. elimdeki redi verip epic’e mi geçsem (redi bu konuda çok taktir ediyorum redone kullanıcıları ellerindeki red one body’i ne zaman isterlerse 17.500 usd ye geri verebilip bir üst modele eçebiliryorlar), yoksa bedava yeni sensöre full upgrade mi yaptırsam??? bu hayatta bir rahat yok..bu red abuklukları yüzünen çekim yapmaya vakit bulamayacağım..
    oysa dün akşam özellikle low light çekimleri ne de çok sevmiştim redi.. şimdi bir garip oldum.:((
    ilker bu arada dün çekilen görüntülerden birini ufak bir cc yaptım. iznin olusa siteye koyacağım..ok?

  • Ne demek ergin 🙂 tabi ki koy.

  • Bakü’den sizi izliyorum. Red’i benden önce gördünüz. Alacağınız olsun. Burada bir iki gün içinde biraz geç kalmış bir Thomson Viper deneyimi yaşayacağım. O zamana kadar sevgili 435 ve Vision3 ile bildik güvenli sulardayım. Bakü 5 yılda çok değişmiş.

  • Bende teknoloji delisi olarak kendimi bu konularda çok zayıf görüyorum.Neden mi?İnsanoğlunun tüketme zaafı,bu tip işadamlarını zengin etmeye yetiyor,bence.Halbuki insanlar içerikten çok teferruata takılıp kalıyor,bende bunu çok yapıyorum.Halbuki gerek varmı,nekadar gerek var,bunları yargılamanın ötesinde.Bu kadar kaliteli ve üst düzey teknoloji varken,rezalet prodüksiyon veya kalitesiz bir reji tasarımı bence kroluktan başka birşey değildir.O yüzden ben bir süre kendimi frenlemeye,teknolojinin lütuflarından çok artık kendi lütuflarımı ortaya çıkarmak üzerine çalışıyorum.Ne zaman hangi proje için birşey yetmedi?Veya etrafınızda inanılmaz güzel çekilmiş ama ”aahh görüntü kalitesi biraz daha iyi olsaydı keşke” dediğiniz kaç film oldu(Ben 3 maymun için dedim).Bazı şeyler yerli yerinde oldumu bence gerisi teferruattır.Dünyanın en iyi g.yönetmenleri bile bunu söyler,bunu savunurlar.Bir noktada neyle çektiğimiz değil,neyi çektiğimizin önemi olmalı.

    ulas

  • Olm tanimasam Alp le Ulas ayni adam derim. HMC 151 basliginda Alp ayni seyleri yazmis : ))

  • teknolojinin guzin abisi ilker bak blogun o kadar buyudu ki birbirinden haberi olmadan insanlar ayni hisleri paylasabiliyorlar. sanirim siteyi olustururken hayal ettiklerin gerceklesiyor .sitene sigmaman ilkercanikligil2.com a yayilman dilegiyle. bu arada shining deki redrum murder hikayesi kafama takildi .. red one i tersten okuyunca o ne der gibi bir soru cumlesi olusuyor burada bahsedilen “o”
    kimdir ? tanri midir? red film dunyasinda tanriyi mi oynamaya calisiyor? yoksa “o”
    butun buyuk kamera ureticilerinin bagli oldugu gizli bir orgut mudur ve red ona mi meydan okumaktadir.yoksa gittikce buyutucekleri insan boyundaki sensorler ile su isitma gunes enerjisi isine mi giricekler.

  • Alp panik yapmana gerek yok. Kulagini tutarken ayaginla yere iki kere vur. Cikan menude system restore u sec. Bir kac gun onceye donersen hic bir sorunun kalmaz 🙂

  • dvxuser addicted olarak yıllar önce orada okudğum bir dedikoduyu paylaşmak istedim.Hesapta bu oakley gözlüklerinin sahibi abi Arri’ye bir kamera projesi ile gidip bunu orada onların imkanları ile kendi projesi olarak yaratmak istemiş.Tabi adamlar gülüp,çay kahve ısmarlayıp teşekkür etmişler sanırım.Oda gurur yapıp RED işine başlamış.Arridekiler öğle dalga geçmişki adamın yüzü kıpkırmızı olmuş.Ve kameranın isminin aslında oradan geldiği söğleniyor:)
    Neyseki bu dedikodu olarak kulaktan kulağa yayılsada,vatandaşta para sıkıntısı olmadığı için mühendislerini çalıştırıp sonunda bu günlere gelmiş.”O” ne olursa olsun ben filmimi çekmek istiyorum arkadaş,artık redlemi olur blue ilemi olur bilemem,ben film çekmek istiyorum…Şu aşamada red’in benim film projem için bi faydası varmı?Aslında olabilir,taaki babacan birinin çıkıp ”post’unu ben yapıcam” derse,kamerayı yarın bulurum zaten:)

    saygı+sevgi

Leave a Reply