Herkes YalnızHerkes Yalnız

Herkes Yalnız Kaan Tariman from ilker canikligil on Vimeo.

 

Esasen Makina‘nın bir projesi olsa bile ucundan bulaştığım bir klip olan “Herkes Yalniz” teknolojik olarak ilginc bir kombinasyon içeriyor: İstiklal’deki görüntü EOS 7D ve Glidecam ile 720p ve 50fps çekildi (sonradan 100fps e yükseltildi). Öndeki görüntü ise RED ile çekildi. Motion Control’un beni taklit edişini izlemek garipti… Ucuz teknolojiyle aşırı pahalı teknolojinin bir buluşması 🙂

Şuradan izlenebilir.

11 Responses to “Herkes YalnızHerkes Yalnız


  • Üstad İstiklal çekimlerinin neden 7d ile yapıldığını merak ettim doğrusu ? 5d M2 ile neden yapmadın ? Bu arada stüdyo fotolarında da elinde canon görüyorum … Greendeki çekimlerde hiç kullandın mı ? yoksa tamamen Red miydi ? Bu arada klip gerçekten güzel olmuş … Ellerine sağlık …

  • @arslan 5D nin slow motion özelliği olmadığı için 7D tercih edilmiş gibi…

  • sadece slow motion içinse ok … dedim acaba başka bir sebebi mi var =)

  • teşekkürler kadir =)

  • Evet kadir hakli 50 fps cekebilmek icin 7D ile cektik.

  • 1.6 kırpılmış makine de işe yarıyor demek.. 🙂

  • Tam anlayammadım. Öndeki görüntü yeşil perdede mi çekildi? Ama o zaman sanatçıyı koşturmayı nasıl becerdiniz? Koşu bandı gibi bir düzenek mi kullandınız? İki farklı kameranın bakış açısını eşitlediğiniz şu Motion kontrol nasıl bir şey? Çok soruyorum farkındayım ama bence fevkalade olmuş ve çok merak ettim. Yazılar hele bir garip, sanatçının gövdesinden 3D olarak geçiyorlar sanki gerçekten ordalarmış gibi. Hasılı biraz teknik detay verir misiniz?

  • http://www.facebook.com/album.php?aid=199055&id=240547081806

    ferhat , greendeki çekim fotoları var burda …

  • MILO Motion Control herhangi bir hareketi cok yuksek hassasiyetle tekrar edebilen robotik bir kamera sistemi. Istiklal caddesindeki bos goruntunun hizlandirma ve yavaslatmalari yapildiktan sonra hareketin analiz edilip Motion Control e yuklenmesi ve sonrasinda da Kaan’in motion control onunde yurume bandinda cekilmesiyle yapildi.

    Tabi yukarida basitce anlattigim sey epey ince hesap kitap gerektirdi. Onlari da Makina’da Merih ve Emre yaptilar…

  • Matchmoving programlarının camera solve datasının post prodüksiyondan öte bizzatihi prodüksiyon safhasında kullanılması anladığım kadarıyla. Dahiyane… Stüdyo da çok güzelmiş bu arada.

  • Tesekkurler. Cok daha iyi de olabilirdi ama ne yazik ki butcesi cok dardi projenin. Temel fikir Merih Oztaylan’indi bu arada…

Leave a Reply