Sony NEXSony NEX

Sony sonunda uyanmış ve balığa gitmeye karar vermiş!

Epeydir dedikodusu yapılan NEX3 ve NEX5 bugün açıklandı. Belli ki bunlar doğrudan Olympus PEN ve Pana GF1 gibi aynasız kameralara rakip olarak çıkmış. Algılayıcıları Micro 4:3 ten büyük. Özellikler de iyi görünüyor fakat gövde mercek uyumu bir felaket! Küçük bir gövdede mercekler çok iri duruyor.

Bunun yanı sıra Sony’nin aynı sistemde bir de video kamera çıkaracağı duyuruldu.

Seçenekler çoğalıyor. Kafalar daha da karışacak demek ki…

13 Responses to “Sony NEXSony NEX


  • Fotoğraftan göründüğü kadarıyla, lcd ekran sistemi güzelmiş. Tabi güneşin altında solar panel işlevi mi görür bilemedim : )

  • artık karl marxın bi sözüne gelicem,uygarlık arttıkça medeniyet azalır diye…

    Bunları okudukça moralim bozuluyor,aldıklarımız çok kısa zamanlarda çöp oluyor anlamında….

    Ama ben son zamanların en gözde ürünün arri alexa oldugunu düsünüyorum….

    Sende bunları yazıp yazıp milletin kafasını mixer yapıyorsun : )

    şaka bi tarafa tapeless workflowla ilgili taslar yerine oturmadı henüz…panasonic avcultra kodekle işleyen pl mount kamerası için usb 3.0 ı beklemekte…usb 3.0 ın oturması birçok seyi etkileyecek gibime geliyor…o zaman 4:4:4 herkesin kullanabileceği bir kıvama gelir diye düsünüyorum…

  • Bahsi geçen kameranın tanıtım videosuna rastladım ancak direk video linki bulamadım, rastladığım sayfanın linkini veriyorum. Neye benzeyeceğini görmek isteyenler videoya göz atabilirler.

    http://www.finalcutmtl.org/2010/05/11/petite-camera-gros-capteur

  • Arri Alexa 60.000 dolar… ona yaklaşmış o kadar çok seçenek varken saçmalık Arri yi konuşmak… amaç düşk bütçe gerilla filmler. O yüzden tartışma ve konuşma dışı kalıyor Arri yi sürekli vurgulamanız…

  • 550d demi almicaz yani(:

  • alexa,highend bir ürün

    Redle ve eosla o kadar patlayan iş var ki…

    İşi bilen negatiften gelen,kolay kolay gol yemiyor…

    Raw format,negatiften gelen birisi için çok daha kolay,shutter speedleri,pozlamaları,lens seçimleride ona göre…

    Color managmentina ciddi anlamda hakim olmak gerekiyor gibi…

    Evet gelecek kesinlikle digital…

    Geçende argümanlarımın birinde vardı,digitale hakim olmak,negatifi çok iyi algılamış olmaktan geçiyor bence,bizde en güzel örneği hasan gergindir bana göre….

    Alexa made by arri,o külüstür d21 den sonra arrirawı o küçük kutuya sığdırması gerçekten etkileyici…ve çok simple bir menu ve kafa karıştırmayan bir kamera…running düğmesi de o bildiğimiz yeşil tonda…beni etkiledi bayya ve yazmadan duramıyorum : )
    Lensleriyle kılı tüyüyle 100.000 avroyuda geçer…ama çeker yani,hakkını verir setin…

    Onla iş yapan da zaten vimeoda tıklanmak gibi bir hedefi olmaz zaten…baska denizlerde yer almak olur çabası…

    Bu arada 1 kutu hala 245 usd artı kdv….

  • Osman bey ben tam yazıcaktım son paragrafta bahsetmişsiniz sizde zaten 🙂 Alexa alan adam Hollywood ta film çekicek insan zaten.Onuda ottonemenz gibi yerlerden kiralıyacaklar zaten
    Roger Deakins hayatta Red kullanmam diyor bu haziran True Grit’i bitirince alexa’yı test edicekmiş.Kendisi şuan yaşayan efsanelerden birisi bana göre 35mm’yi bırakıp alexa ya geçebilir.Çünkü adam Arri aşığı.Roger üstad gibi düşünen yüzlerce yönetmen var.Jim Jannard ağlasın dursun Epic,beaked WB,bizim raw’ımız daha iyi arriraw dan diye.Sonuçta en iyi yönetmenlerin tercihi herzaman Arri olucaktır.

  • Ben su sekilde dusunuyorum, RED’in tum cezbedici yani body’nin tek basina ucuz olmasi, en azindan son kullanicinin erisebilecegi bir cizgide olmasi ve buna karsilik pozitif sonuclari.Ikisinden biri olmasaydi bukadar red konusuyor olamazdik ama tutunmak icinde bu tip birsey yapmalari gerekiyordur.Bir nevi devrim yapmasi gerekiyordu, yaptida.RED eger tum paket 200.000$ civari bisey olsaydi kimse donup bakmazdi bile, veya 17,500 body fiyatinin altinda rezalet codecli bi 1080p kamera cikarsaydi gene kimse donup bakmayacakti.Hem ucuz hem “film” gibi!!Lakin sonsuza kadar gidecegini dusunmuyorum, bir yandan dezavantajlari var, lakin Panasonic, Sony ,Canon gibi devleri uyandirdilar, artik hepsi digital sinema cameralari ve bu tip aletlerin uzerinde calisiyorlar.Ve red’in sirket olarakta diger devlerin uretim hizina ve AR-GE hizina yetismesi mumkun degil.Biri japonyada haril haril calisan teknoloji devi, digeri Los Angles’ta surf yapan , forum sitelerinde teknoloji konusan ama ortaya dedikodudan baska bisey cikarmayan sirket.
    Roger Deakins’in Arri’yi secme nedenini cok iyi anliyorum, yillardir Harley Davidson kullaniyorsaniz, ve yillarcada harleyci olarak anilmissaniz biranda Yamaha R1 racing motoru ile gezmeyi garip bulabilirsiniz,alistiginiz birsey degil, insanlarda yadirgayacaktir.
    Malzeme coklugu, kullanisligi, malzeme uyumu gibi seylerde arri teknolojisi uzerine yoktur, yillardir alternatifleri hep vardi ama hic tutmadi.Kamera icinde ayni sey gecerli, arri altindan kalkamayacagi seyi yapmaz, 2k digital kamera cikardiysa o kamera tamamdir.Setin ortasinda kendi kendine acilip kapandigi zaman adamin kafasina atarlar 100.000Euroluk kamerayi ama 17.000 dolari atamazsiniz hele adi RED ise:)
    Zannetmiyorum Roger Deakins red’in goruntusunu, cozunurlugunu veya yuksek karedeki performansini sevmemis olsun.Sadece aliskanliklar meselesi, ve icki masasinda yaninda kimlerin oturdugu meselesi bence:)Roger Deakins senelerce Arrinin testlerini cekmis, arriyle anilan bir adam, cenazesinide arri kaldirir bence.
    Tabiki 100.000 euro verdiginiz aleti evinizde dolapta saklayip arkadaslarla kisa film cekmek ara siradada isteyenlere, kliplere kiraya verip parasini cikartirim denecek bisey degil.Daha cok rental sirketlerine yonelik bir hareket ki, arriden beklenen bir olay kimsenin bisey diyecegide yoktur.Yatirim ister,hemde saglam yatirimdir bu devirde.Sadece ayni katagoride oldugu dusunuldugu icin red ile kiyaslama yapilmakta.
    Yoksa Aaton hem 35mm hem 4k(Raw DPX & DNxHD codec secenegi var)cekebilen yari digital yari negatif kameraisni duyurdu.Benim param olsa direkt bundan alirim..Ama param olmadigi icin “rezalet” hpx371 gibi bir kamera almayi dsunuyorum:((((
    Roger Deakins gibi olunca dusunuruz hangi sirketle evlenecegimizi:))

  • Arri’nin hedefi sinema (=hollywood) Red’in hedefi bambaşka bir kitle.Uzun zamandır ASC Mag i takip ediyorum her sayısında Kodak,Fuji,Arri,Sony reklamları 🙂 Niye Red Inc reklam vermiyor adamların kafası mı çalışmıyor ASC’ye her ay reklam vermeye ? Onlarda kendi kitlesini biliyor kesinlikle.Kısaca bu sektörde herkes kendine düşen pastanın ne kadar olduğundan haberdar

  • şimdi bir sürü görüşte ortaya çıkıyor ve hepsi kendi içinde bilgi barındıyor ,bilmiyorum ne kadar doğru bu düşüncem,size bırakıyorum bunu da…

    Bu işleri ben biraz araba seçimlerine benzetiyorum…

    adam diyo ki ben mitsubishi evo seviyorum,ötekide diyor ki ben mitsubishiden nefret ediyorum porche carrera benim vazgeçilmezim…e şimdi bu durumda mitsubishi kötü arabamı?

    Veya mitsubihiyi kullanan adam ben de aracın ivmesini seviyorum v.s ee şimdi porche da aynı şekilde işe yaramaz mı diycez…

    direksiyona geçen önemli bence,adam eosta öyle birşey yakalamıştır,onu başka bir alette bulamaz ve der ki ben eosla yürüycem…iş iyiyse olay bitmiştir….

    geçen bir arkadaş çok güzel bir şey dedi…artık herkes evinde müzik stüdyosu kurabiliyor,digital sinemada böyle oldu diye,kesinlikle süper bir bakış açısı,ne derece aranje ettiğimiz önemli,ama şu da var gerçek baterinin tımbırtısı o softwarede ne kadar çıkıyor bu da başka bir argüman

    Bu arada 371 için bence leica lensiyle o segmentte harika bir ürün,waveform ve vectorscope u olması filan süper…bu arada çok kısa bir sürede alette avcintra100 kodekle satışa cıkıyor,avrupada başladı sanırsam…

    O aaton olayıda manyak bişi,geçen aşkın abi anlatıyordu,çalışma prensibi deli bir inovasyon,tutar yani ama bizim türklerde şöyle bir şey var,fazla çeşitliliği sevmiyoruz,birazda rental şirketlerinin dayatması var…belli markalara zorluyorlar

    Ama son olarak bu dslr işi rentalcıların ciddi moralini bozdu : )

    Herkese sevgiler

  • arrı d21 in menüsü ve kendisi çok güzel ve çok başarılı bir kamera.tamam diğer kameralara göre çok hantal ama gerçekten d21 o ağırlığın hakkını veriyor.çektiği görüntülerin o miskin dokusu negatife gibi ama kullanmadan önce vücut geliştirmek gerekir:) mattebox ve master pırımer lenslerle baya ağırlaşıyor.

  • ilker NEX yazdı başta ben, konu nerden nereye gitti : ) …ama konuşuluyor işte…

    geçenlerde gavur bir DIT şunu anlattı…işte o kameradır bu kameradır…

    sonuç dedi,şu gerçek var dedi,100.000 euroya satılan bir ürünle 15.000-30.000 euroya satılan ürünle artık dağlar kadar bir farkın olmadığı…hepsinin belli bir kalitede olduğunu…sadece küçük farklılıklar adına neden binlerce euroyu harcıyalım dedi…ulaş söyledi çok ta haklı birçok arge çalışması da rentalcılar için yapılıyor…

    kafama takılan tek konu cooke ve carlzeiss….hala çok ama çok pahalılar ve işin püf yeride bu lenslerde çıkıyor t stop hadisesi en önemli kriter olmağa devam ediyor

  • Merhabalar
    sizlere bi video paylaşmak istiyorum ARRI ALEXA VS. RED ONE MYSTERIUMX VS. RED ONE arasındaki farklar görünüyor bilir kişi olarak sizce hangisi daha başarılıdır http://gosteri.org/SW5LVzU0VG95Vjg=-q/arri-alexa-vs-red-one-mysteriumx-vs-red-one.html

Leave a Reply