5D MK III ile Bir Hafta Sonu5D MK III ile Bir Hafta Sonu


Canon Türkiye’nin inceliği sayesinde yeni çıkan 5D MK III’ü deneme fırsatım oldu (Özellikle Canon Euroasia’dan Göker Göksel’e teşekkür ederim)
Yukarıdaki karelerde (hepsi 6400 ASA şuradan büyük halleri incelenebilir) gördüğünüz gibi geçtiğimiz hafta sonu kamerayla vakit bulabildiğim kadar oynadım. Tabi her zaman söylediğim gibi yaptığım testlerin bilimsel bir iddiası yok. Elimdeki diğer kamera olan 5D MK II ile kıyasladım ve olabildiğince eşit şartlarda karşılaştırmaya çalıştım ama yine de bu konuda zaten çok ciddi siteler var (DXO Mark, Dpreview vs). Benim yorumlarım daha çok deneyime dayalı ve kişisel.

Bu zorunlu açıklamadan sonra herkesin merak ettiğini düşündüğüm bazı konulara geçeyim. Öncelikle dıştan başlarsak yeni 5D’nin gövdesi ve elde tutuşu eskisine göre daha iyi. Ufak bir tasarım dokunuşu sayesinde alet ele çok daha iyi oturuyor. Yeni LCD monitör daha büyük ve daha kaliteli (dinamik aralığı ve renk hassasiyeti bana daha iyi geldi). Bunun yanı sıra ufak tefek değişiklikler de var örneğin CF kart yuvası kapağı eskisine göre daha iyi açılıp kapanıyor vs.

Bu kozmetik değişikliklerin dışında arkadaki bütün düğmeler 7D’deki gibi düzenlenmiş. Yalnız “zoom” tuşu eskiden sağ elle kontrol ediliyordu. Bu kontrol ne yazık ki artık sola geçmiş ve bu kesinlikle yanlış bir karar. Eskiden sol elle netlik yaparken sağ elle de görüntüye zoom yapabiliyordunuz. Şu anda bu imkansız. Neden böyle bir karar verilmiş nedenini merak ediyorum doğrusu (Gerçi “set” tuşuna bu fonksiyon atanabiliyor)

Yeni auto focus sistemi eskisine göre kıyaslanamayacak derecede geliştirilmiş. Çok daha hızlı ve doğru çalışıyor. Ayrıca focus sistemiyle ilgili bir çok kişiselleştirme yapmak mümkün. Yeni vizör daha geniş ve elektronik terazi sistemi eklenmiş. HDR seçeneği JPEG dosyaları üretiyor ve başarılı. Bunun yanı sıra iki kareyi LCD’de yan yana karşılaştırma, çoklu pozlama yapma, kamera içinde RAW dönüştürme, sessiz çekim, saniyede 6 kare hız, 3 fstop compensation (eskiden 2), gelişmiş ses ayarları, kulaklık çıkışı, kayıt sırasında HDMI çıkışını 480p’ye düşürme saçmalığının ortadan kalkması, 29 dakika kesintisiz çekim; hem SD hem CF kart kullanabilme gibi bir çok yenilik var.

Bütün bunlar güzel ama kimse onca parayi HDR Jpeg dosyaları üretmek için vermeyeceğine göre gelelim asıl önemli konuya: Görüntü kalitesi!

Canon’un iddiası kameranın eskisine göre 2 fstop’luk bir üstünlüğe sahip olduğuydu. Kullananların bileceği gibi Mark II’de 3200 ASA ve ötesi kötü görünürdü. Kısaca aslında kamera videoda H1 adıyla 12800 ASA’ya izin verse de 1600 ASA üstü acil durumlar dışında pek kullanılır değildi.
Bu iddia gerçek mi? Sorunun kısa cevabı kesinlikle evet. Mark III 6400 ASA’da bile çok temiz görüntü veriyor. Hatta 12800 ve 25600 bile kullanılmaz denemez. Özellikle eski 5D “renkli gürültü” (Color Noise) üretirdi. Bu yeni kameranın gürültüsü çok daha kabul edilebilir bir “parlaklık gürültüsü” (luma noise) ve filmdeki greni hatırlatıyor. Bunu görünce inanmakta güçlük çektim doğrusu çünkü 4 yıl gibi bir sürede algılayıcı teknolojisinde bu kadar büyük bir gelişme olacağına ihtimal vermiyordum. Bu yüzden bir de RAW dosyalarını incelemek istedim. Tahmin ettiğim gibi RAW’larda bu durum aynen geçerli değildi ve noise seviyesi biraz daha yüksekti. “Acaba ben mi yanlış bir şey yapıyorum?” derken Canon’un meşhur teknik danışmanı Chuck Westfall’un da roportajında aynı şeyi söylediğini görüp rahatladım.

Roportajı okumanızı öneririm ama vakti olmayanlar için olay kabaca şu: Yeni algılayıcı eskisine göre daha hassas ama farklılığın büyük kısmı güçlü Digic 5+ yongasının gerçek zamanlı “gürültü azaltmasıyla” ve her bir photodiyodun arkasındaki gürültü işleyici transistorden ortaya çıkıyor. Böylece sinyal daha algılayıcıda üretildiği anda “temizlenmiş” oluyor.

Tabi aslında bu kullanıcıyı ilgilendiren bir durum değil. Sonuçta Digic5+ (Digic 5’ten 17 kat hızlı bir işlemci. Bir önceki modeldeki Digic 4 ise Digic 5’ten 4 kat yavaştı) gerçekten çok iyi iş çıkarıyor ve elinize alacağınız kamera 6400 ASA’da son derece temiz bir video ve JPEG performansı sunuyor. “Gerisi beni ilgilendirmez” diyebilirsiniz ve bu konuda haksız da olmazsınız. Alet ışığa o kadar duyarlı ki bir mum ışığında (6400 ASA’da) neredeyse fazla pozlanacak hale geliyor. Stanley Kubrick bu kamerayı görse sevinçten ağlayabilirdi!

Örneğin aşağıdaki kare bir video karesi. Hemen yanında da yüzde yüz detayı görülüyor. Bu kare 6400 ISO’da Neutral ayarlarla çekildi. Gördüğünüz gibi noise yok denecek kadar az.

RAW’larda durum biraz daha farklı. Bunun bir nedeni de video dosyalarının 1920*1080’e küçültülmesi. Aşağıdaki örnekteki gibi RAW’lar daha fazla noise içeriyor ama hala çok temiz sayılabilir. Ayrıca kamera henüz tam olarak çıkmadığı için RAW desteği beta düzeyinde.

Yine Digic5+ sayesinde eski modelin videoyla ilgili en önemsenen sorunları moiré ve aliasing bu kamerada neredeyse yok. Canon bu konuda kesin bir açıklama yapmamakla birlikte artık 22 MP lik algılayıcıdan 1920*1080 üretmek için line skipping kullanmıyor olmalı. En azından sonuçlar öyle gösteriyor.

.

Yukarıdaki karşılaştırma bu durumu gösteriyor. Soldaki kare Mark II’den  sağdaki ise III’ten alınma video karelerinin yüzde iki yüz detayları. Görüldüğü gibi yeni kamera aliasing sorununu giderdiği gibi daha iyi detay çözüyor.

Rolling shutter aşağıdaki örnekte göreceğiniz gibi hala var ama eskisine göre daha az (Westfall’a göre yarı yarıya). Bunun yanı sıra artık videolar ALL-I (intraframe) olarak kodlanabiliyor (Yani her kare sadece kendi içinde sıkıştırılıyor. Bu kurgu için önemli bir avantaj) ve videoya timecode verisi gömülebiliyor (profesyonel filmciler için çok aranan bir özellik) ve kamera 1280*720’de 60 fps’e kadar çıkabiliyor (7D’deki aliasing sorunu olmaksızın)

Büyük Soru: Almalı mısınız?

Bu konuda ne yazsam nasıl olsa birileri kızacak. Nedense Canon’a karşı genel bir kızgınlık var Mark III ile ilgili. Hal böyleyken bu konuda tek bir cevap vermemek en doğrusu çünkü 5D MK III değişik gruplar için değişik anlamlar taşıyor.

Kısaca özetlersem:

*** 5D’yi öncelikle fotoğraf için kullanıyorsanız ve auto focus sizin için önemliyse (örneğin kuş,doğa veya spor vs çekiyorsanız) Mark III sizin için kesinlikle hayati bir güncelleme sayılır. Yeni auto focus sistemi 1 serisiyle aynı sınıfta.

*** 5D’yi video için yoğun olarak kullanıyorsanız ve düşük ışık koşullarında sıkça çalışıyorsanız ve moiré, aliasing, rolling shutter vs gibi sorunların giderilmiş olması, timecode, 60 fps gibi yenilikler işlerinizde önemliyse yine Mark III sizin için çok önemli bir güncellemedir.

*** 5D’yi öncelikle fotoğraf için kullanıyor ama yapay ışık veya flaş kullanarak sadece RAW çekiyorsanız ve auto focus sizin için çok önemli değilse ve videoyu da sadece arada sırada çekiyorsanız Mark III’e geçmeniz şart değil.

*** Amatörseniz veya öğrenciyseniz ve bütçeniz kısıtlıysa yine Mark III sizin için öncelikli bir güncelleme değil. Mark II şimdi fiyat performans açısından her zamankinden daha iyi bir kamera (Amerika fiyatı 2100 USD)

*** APS-C gibi alt sınıf Canon’lardan ilk defa full frame sınıfına geçecekseniz ve para sorununuz yoksa tabi ki bu devirde mark III varken alabiliyorsanız onu almanızda yarar var. “Full frame önemli mi?” ayrı bir soru olmakla birlikte bence cevap evet. Zira hem ışık duyarlılığı artıyor hem de bildiğiniz EF mercekler alıştığınız şekilde çalışıyor.

Kameranın fiyatı ne yazık ki yüksek. Mark II ilk çıktığında 2700 dolardı. Bu yeni sürüm 3500 dolar olarak çıktı. Aradaki 800 dolarlık fark bir çok insanı kızdırdı. Tabi bu fiyat zamanla düşecektir. Çok aceleniz yoksa beklemeyi seçebilirsiniz ama dramatik düşüşler kısa vadede zor görünüyor.

Bir de son bir grup var ki bu insanlar hiç bir şekilde memnun olmuyorlar. Bu blogda da böyle arkadaşlarımız var. 5D Mark III’ün berbat bir kamera olduğuna ve Canon’un da “evil corporation” olduğuna o kadar inanmış ki bu insanlar tersini görmeleri mümkün değil. Bu arkadaşlar 3500 dolarlık bir kameradan 12 bit uncompressed 4:4:4 ve 4K görüntü ve saniyede 120 kare hız bekliyorlar. Bunları göremeyince de nedense sinirleniyorlar. Özellikle 80 sonrası doğan kuşakta böyle bir eğilim görüp şaşırıyorum.

50 bin dolarlık Alexa’nın veya RED’in yapamadığı şeyleri 3500 dolarlık 5D’den beklemek gerçekle ilişkiyi kesmekten başka bir şey değil.

Sonucun Sonucu:

5D MK III bugün itibariyle elimizdeki en iyi seçeneklerden biri hatta birincisi. Hem fotoğraf hem video açısından her yönüyle harika ve profesyonel sınıfta bir alet. En büyük özelliği olan ışık duyarlılığı filmleri çekiş şeklimizi değiştirecek kadar önemli. Her ne kadar 10 bit out vs vermediği için Canon’a kızsak da en azından megapiksellere oynamadığı için hakkını vermeliyiz.

Kısaca 6400 ISO’da daha temiz görüntü veren bir başka “full frame” kamera çıkıncaya kadar en iyisi bu.

Aksesuarlar:

Canon incelemem için Wft 7’yi de yolladı. Bu alet kameranın altına takılıyor ve Mark III’u bir wireless sunucuya dönüştürüyor. Böylece örneğin Ipad, Iphone gibi aletlerden tarayıcı üzerinden kamera kontrolü sağlayabiliyorsunuz. Bu tabi ki önemli bir özellik ancak standart Canon batarya kullanan WFT 7’nin fiyatı 850 USD. Tarayıcı üzerinden kamera kontrolü güzel ancak gelen görüntü ne yazık ki kesintili.

Yani video için kullanımı şimdilik zor. WFT 7’nin başka özellikleri de var. Çektiğiniz görüntüleri uzaktan izlemek, bir FTP hizmeti sunmak gibi özellikler sunuyor. Tabi bu özellikler neden kameranın içinde gelmez de böyle 850 dolarlık bir kutuyla verilir nedenini tahmin edebilirsiniz : )

Son olarak yeni flash 600 EX ve tetikleyici STE3’ü de denedim. Bendeki bir önceki sürümlere göre (580 EX II ve STE2) en büyük fark artık optik kontrol değil radio kontrolüyle çok daha fazla flaşı kablosuz olarak 30 m. den kontrol edebilmeniz ve 1/8000 gibi hızlarda flas kullanabilmeniz. Eski sürümlerde flaş ve tetikleyicinin birbirlerini doğrudan görmesi gerekiyordu. Yıllardır bu konuda eleştirilen Canon tarihinde ilk defa radio kontrollü bir flaş tetikleyici yapmış oluyor. Bu iki alet de gayet başarılı ancak aynı soru yine gündemde: Neden STE3 gibi bir tetikleyici kameranın içinde değil? Cevap yine aynı sanırım : )

PS: Sürekli Nikon D800’ü (veya benzer başka kameraları) neden incelemediğim soruluyor. Cevabi çok basit: Herhangi bir D800’e erişimim yok. Olursa tabi onu da incelemek isterim ve yine merak edenler için “hayır ne yazık ki Canon’dan maaş, hediye vs almıyorum” : ) 

35 Responses to “5D MK III ile Bir Hafta Sonu5D MK III ile Bir Hafta Sonu


  • ilker eline sağlık, kim ne için almalı/almamalı bölümü her şeyi açıklıyor.
    benim merak ettiğim konulardan birisi de yenilenen ışık ölçüm sistemini nasıl bulduğundu.

  • Evet ondan bahsetmeyi unutmuşum. Çok daha iyi çalışıyor. Yani aslında ilk bakışta pek bir yenilik yok gibi görünse de gerçekte yenilenen küçük ama önemli çok şey var.

  • Ne yazık ki insanlar Nikon’un yapımına para akıttığı bir kısa filmi izleyerek D800’ün daha iyi olduğuna inanabiliyor. DSLR konusunda bir dünya devi varsa evet o da Canon’dur bunu takım tutma olayına çevirmeyin lütfen. Ayrıca bu fiyata böyle imkanlar sunan bir kamera gerçekten bir devrin başlangıcıdır…

  • Müthiş bir inceleme. Ellerinize ve deneyimlerinize sağlık. İlk haberden bu yana bekliyordum bu inceleme yazısını. Bence kesinlikle Mark III e geçmenin zamanı geldi. Kimse kızmasın yok pahalıymış yok Nikonmuş diye. Sektörde 1 – 2 işle parasını çıkartıyorsun zaten neye bu tepkiler anlamak zor.

  • Dürüst inceleme için sağol. İnternette güvenilir kaynak çok azaldı. Canon’a da aferin diyeyim. Üstüme vazifeymiş gibi:-)

  • “megapiksellere oynamadığı için hakkını vermeliyiz.” komik.

  • Here comes the troll turkusunu bilir misiniz Mos Bey?

  • kemalettin siteden ban edilmistir. Bundan sonra yorumlarini baska isimle yazacak artik. hayirli olsun.

    Bu arada Osman spam yapiyorsun. Ilanlar icin baska bir yontem bulalim.

  • (Bağımsız düşük bütçe kısa filmciler olarak) )Bundan 3 – 4 sene önce Sony Z1 veya PD 170 gibi ya da Canon XL 2 gibi kameralarla çekim yaparken noiseinden tut da değişemeyen objektifine geniş alan derinliklerinden tut da SD görüntü kalitesine katar çamur gibi interlace görüntüler çekenler şimdilerde kalkmışlar ne çekersen film look etkisinin babasının hissedildiği 5D serisine b.k atıyorlar. Ve emek verilerek yazılmış inceleme yazısına da tabi. İnsanoğlu gerçekten nankör.

  • ilker Hocam;

    sitenin anlayışına ters düşüyorsa,çok rica ederim kaldırın,ben buradan delete yapamıyorum çünkü…tekrar kusura bakmayın lütfen…

  • Merak edenler için

    http://www.sendspace.com/file/uir55y

    adresinde bir adet RAW dosyası var. Raw’lari acabilmek icin

    http://labs.adobe.com/technologies/cameraraw6-7/

  • Emeğiize sağlık İlker bey Çok iyi bir inceleme olmuş…

    Görüntü kalitesindeki artış çok önemli bence…sadece bunun için alınırmı….alınır…

    Yurtdışında ve türkiye’de ne zaman satılmaya başlanır acaba…

    Türkiye spot piyasa fiyatı heralde 3700-4000 Dolar arası olur…

  • İlker, yanlış hatırlamıyorsam iki farklı yazında Alexa’nın 1250 ISO’da biraz gürültü gösterdiğini, Scarlet X’in de 1000 ISO’ya kadar güvenli bölgede olduğunu söylemiştin. 5D MK III aşağı yukarı hangi ISO değerinde bu makinelerin bu ISO değerleri seviyesinde gürültü veriyor? Yaklaşık olarak söyleyebilir misin?

  • 80 sonrası doğumlu insanların beklentilerin yüksek olmasına nasıl bağladınız konuyu anlayamadım. 🙂 120 Fps+4K+4:4:4 raw çıkış bekleyenler 80 sonrası değil 7-10 yaş arası hayal gücü gelişmiş çocukların beklentisidir.(Tabi elinde Red Epic olup DSLR ile karşılaştıran “bir” arkadaş var ona değinmiyorum fakat kastınız o kişiyeydi gibi geliyor.)

    1080-60fps ve 720-120fps beklemek bence çok ütopik değildi. 720p bile işinize yarayabiliyor.(Türkiyedeki HD olayının bile tam oturmadıgını düşündügünüzde…) 4K fetişisti arkadaşları da merak etmiyor değilim. Nerede kullanmayı düşünüyorlar? Bu bir DSLR sadece.

    İncelemenizin fiyat/performans yorumu, durumu gayet özetliyor. İyi kamera ama çok pahalı. Mark II kadar insanları heyecanlandırdığı düşünmüyorum.

    Firmware olarak göze çarpan bir yenilik var mıdır acaba?

  • Çok güzel bir yazı olmuş. Daha sık bu tür “bilimsel olmayan” yazılardan bekliyoruz =) Konuya dönersek; Ahmet’in dediği gibi burda yazan, burayı okuyan çoğu insan 3-4 sene önce XL2’lerle DSLR’ların yanından geçemeyecek görüntülerle idare ediyordu fakat 5D Mark III ile ilgili ilk başlıkta da yazdığım gibi 3500 Dolar’a moire ve aliasing’i minimize edilmiş, bu kadar yüksek ISO’larda dahi ‘temiz’ görüntü veren, timecode’lu, kulaklık çıkışı ve ses kontrolü olan FF bir makine var ve insanlar beğenmiyor. Gerçekten çok acaip..

    Bu arada insanlar hala Canon-RED karşılaştırması yapmaktan bıkmadı mı abi? Adam Smith kalksa yerinden ve yeniden “Laissez faire, laissez passer” dese ne güzel olacak =)

  • mecidiyeköy viyadüğünde çekilmiş olan fotoğrafa dikkatli bakınca,koyu alanlar ile aydınlık alanlar arasındaki dynamic range çok çok başarılı…herkes biliyor artık video kamera özelliğini off kabul eden biri olarak : ) bu makine ile süper ötesi fotoğraflar çekilir…gerçekten MARKII’ye göre kıyasladığımızda sensiviti’de mükemmel bir noktaya ulaşmışlar EOS MARK III de

  • @temmuz ezbere bir sey soylemis olacagim ama
    Alexa ve red de 1250 asa daki gren 5d de 5000 e falan denk geliyor

  • Bu linkde graded 5000iso görüntü var videonun altında ise asıl görüntünün linki var vimeo daha all-I codec göstermediği için download linkinden indirebilirsiniz.

  • İlk bakışta beklentilerin altında gibi gözüküyor fakat gerçekten
    çok kaliteli bir kamera.sonuçlar oldukça başarılı

    7d yi satılığa çıkardım bile:)

  • Mark 3’de HDMI çıkışının sıkıştırılmamış görüntü verme desteği bulunmuyor ve bu bir eksi olarak gösteriliyor. Sizce de öyle mi? Full hd zaten ihtiyaçları karşılayan bir çözünürlük diye düşünüyorum, bu durumda sıkıştırılmamış görüntünün full hd’ye göre nasıl bir avantajı var da bu özelliğin olmaması çok eleştiriliyor.

  • Bir goruntunun sıkıstırılmıs olmasi ile 1080 veya 4096 piksel olmasi birbiriyle ilgisiz konular.

    Her durumda sıkıstırma veri miktarinin azaltilmasi icin uygulanan matematiksel bir algoritma anlamina geliyor. Bunlarin bazilari losless (kayipsiz) olurken cogu kayıplı oluyor.

    sıkistirmanin bir yolu da bit rate i dusurmek. yani 12 bitlik bir goruntuyu 8 bite dusurmek gibi.

    Butun bu metotlarda sonuc hep aynı renk derinligi ve keskinlik kaybi olusuyor. Yalniz bence bit depth ile ilgili olan kayıp daha onemli.

    yani D800 uncompressed cıktı verse de sonucta 8 bitse bir manası yok bence

  • himmert’in paylaştığı video için konuşuyorum…

    markIII skin tone’larda da kabiliyetini arttırmış…vector ve waveform’un stabil,çok oynak veriler göstermediği yerlerde iş yapar…ve kimsenin itiraz edemediği sonuçlar verir rahat rahat… bir de grading çok güzel yapılmış o videoda..

    benim kişisel bir test yöntemim var;

    Bir kamera bana göre kendini en iyi greenbox keylemesinde,birde güneşli bir havada park evet bir parkta yapılan çekimlerde kendini gösterir…ağaçlar,gölgeleri,higlightlar,dark arealar waveform’da artık takip ettiğiniz adamı bile görmenin zorlaştığı zigzaglı ölçümlerde kendini belli eder,bu benim nacizane test yöntemim…markIII’e (video modu için konuşuyorum) buralarda bakmak lazım birde diye düşünüyorum…

  • İlker abi merak ediyorum mark III’ün autofocus sistemi video modunda ne kadar hızlı? iş görür mü?

  • bir nikon testi göremedik böyle :/ haksızlık forumunuza güvenen biri olarak aynı şekilde bir nikon görmek istiyoruz !
    Soru?: nikon buna cevap verir mi?

  • Raw performansı jpg gibi değilmiş..
    Hemen aklıma Sony A77 geldi.
    Yeni Digic 5 işlemci jpg de noise reduction etkisiyle görüntüyü sadece kayganlaştırıyor.
    Ne dersiniz.

  • Biz tüketiciler şımardık belki ama üreticilerin bizden daha çok şımardığı kesin!
    Bu devirde 3.5 sene bekledikten sonra sunulan bu olmamalıydı:
    Mk2’den daha yumuşak raw foto(yazılım arızası olduğu umuluyor!),
    Mk2 ile sonuçta aynı video keskinliği (pp’da sharpeninge mk2’den daha iyi cevap veriyormuş! Bu mudur yani?!?!?..) vb,
    Kumlanma azlığı konusunda da aliKEMALKARA haklı gibi geliyor bana,
    kayda değer bulduğum ayrıntılar aşağıda:

    http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EOS-5D-Mark-III-DSLR-Camera-Review.aspx
    ve
    http://philipbloom.net/2012/03/22/5dmk3/

  • Selam Fuat. Bence DPP ile ilgili bir problemdir. Ben oyle bir sey gormedim CR ile calisirken.

  • Doğru, DPP sorunu (giderilebilir yani), ama Dpreview’ın stüdyo testi de özellikle raw konusunda çok iç açıcı görünmüyor:
    http://www.dpreview.com/previews/canoneos5dmarkiii/10

    Umarım yanılıyorumdur ama varabildiğim sonuç şu:
    Canon yeni işlemcisine ve şu an biz faniler için tek full frame video seçeneği olmasına güvenerek, gövde içi noise reduction ile göz boyamaya teşebbüs etmiş…

    14-19 nisan NAB’da Canon dahil büyük üreticilerden iddialı yeni ürünler bekleniyor, bakalım hangi dağ ne doğuracak? ; )

  • …Ve “netekim”! Yanında bir GH3 de iyi giderdi ; )

    http://www.eoshd.com/content/7710/the-sony-nex-fs700-4k-for-8k

    Rahmetli Jobbs’un pek sevdiğim bir vecizesini bu vesileyle bir daha anmak isterim:
    ‘If you don’t cannibalize yourself then someone else will!’

    Kelepir fs100 fiyatlarını da merak ediyorum doğrusu ; )

  • Merhaba Mark iii te ki ışık sızması sorunu ile ilgili bir gelişme var mı ?

    En son canon şöyle bir açıklama yapmıştı.

    To Users of the Canon EOS 5D Mark III Digital SLR Camera

    Thank you for using Canon products.

    The phenomenon described below has been confirmed when using the Canon EOS 5D Mark III Digital SLR Camera.

    Canon is now examining the countermeasures and once the countermeasures are decided, we will post the information on our Web site.

    Phenomenon
    In extremely dark environments, if the LCD panel illuminates, the displayed exposure value may change as a result of the AE sensor’s detection of light from the LCD panel.

    Affected Product
    Canon EOS 5D Mark III Digital SLR Camera

    Support
    Once the preparations are complete, we will be making an announcement on our Web site.

    This information is for residents of the United States and Puerto Rico only. If you do not reside in the USA or Puerto Rico, please contact the Canon Customer Support Center in your region.

    Please register the EOS 5D Mark III. By registering, we will be able to notify you via email when service updates are available. If you already registered, please ensure you are opted-in to receive the notification.

    Thank you,
    Customer Support Operations
    Canon U.S.A., Inc
    Originally posted at 2:46AM, 16 April 2012 PDT (permalink)

  • Evet canon icine siyah bant yapistiriyor. saka degil ciddi. http://www.canonrumours.com dan izleyebilirsiniz.

  • açık ara

  • Tamamen tel masa bir test. Boyle sacmaliklara prim vermemek lazim.

  • banada saçma geldi(: 3200 de canon ayrı telden nikon ayrı telden çalıyo, bu iso göreceli bişeymi firmaya göre yani nikon çok aydınlık aynı iso larda

  • Ayni teste gore mark 2 de 3’ten iyi : )

Leave a Reply