En İyi Kamera Hangisi?En İyi Kamera Hangisi?

Her gün bu soruyu defalarca duyuyorum diyebilirim.

Tabi ki sorunun net bir cevabi yok. Sizin ihtiyacınız ve bütçeniz neyse onu bilmek gerek. Nikon D800 özellikle çok soruluyor. Kamerayı elime almış değilim ancak göze çarpan şöyle gariplikleri var:

* Video modunda 1.2 gibi garip bir çarpan var. Yani mercekleriniz yuzde 20 daralacak demektir.

* HDMI’dan sıkıştırmasız çıktı verdiği doğru ama bu veri 10 bit değil 4:2:2 ve 8 bit. Ayrıca bu veriyi ne yapacaksınız? External kayıtçı kullanmak falan çok dertli işler bence. 4:2:2 ve 8 bit bir veri için değmez açıkçası.

* 36 MP’lik bir sensörün yüksek ASA’da 22 MP lik bir sensörle başa çıkma olasılığını düşük görüyorum.

Tabi fiyatı ucuz olduğu için ve sonuçta iyi bir kameraya benzediği için herkes çok heyecanlı ama ben Nikon’un video işini iyi yapacağına ihtimal vermiyorum. Daha önceki kameralarında video özelliği çok kötüydü.

Bu arada Fuat Domaniç’in alttaki yorumlarda haber verdiği gibi Sony de şunu duyurdu. NEX FS700 8000 dolara 4K kayıt kartını oynuyor ve böylece Canon’un 15000 dolarlık C300’üne açıkça rest diyor.

Bunlar harika gelişmeler : ) Savaş başlasın! 

43 Responses to “En İyi Kamera Hangisi?En İyi Kamera Hangisi?


  • Fuat Domaniç dedi ki:

    EOSHD’nin yalancısıyım ben de, NEX FS700 umarım 1 Nisan şakası değildir ; )

    Görece düşük fiyat bağlamında; 4K yerine rolling shuttersız bir HD’yi tercih ederdim doğrusu ama kısa vadede zor gözüküyor.

    ‘En iyi kamera (DSLR) hangisi’ hususunda Panasonic GH2’yi de naçizane öneririm:

    Kendisinden kat kat pahalı C300 vb.lerine çözünürlük olarak kafa tutan 850 dolar ABD gövde fiyatı ile fiyat/verim konusunda şu an rakipsiz müthiş bir kamera, her koşulda tam güvenilmese de bayağı işe yarayan tracking autofocus bile var üzerinde ; )

  • joshcun dedi ki:

    “* 36 MPâ??lik bir sensörün yüksek ASAâ??da 22 MP lik bir sensörle başa çıkma olasılığını düşük görüyorum.”

    Mark ii kullanıcısı olarak soruyorum: Bu hipotezin dayanağı nedir?

    Büyük sensör alanı demek daha fazla ışık düşen alan demek. 22mp Canon’da ki digic5+ daha iyi manasında diyorsanız o da ayrı bir muamma. d800 piyasada yok malumunuz, ortada test vb. de yok.ayrıca d800’de de bir processor olacağına göre bekleyelim görelim derim.

  • ilkerc dedi ki:

    Cok basit: İki sensor de ayni boyutlarda (24*36 mm full frame) bu yuzden 36 mp lik sensorun piksel basina dusen alani daha kucuk oluyor. Bildiginiz gibi bu alan kuculdukce gurultu (noise) artiyor. Yani bu bir hipotez degil.

    Eger Nikon sensor yapmanin mucizevi bir yolunu bulmadiysa D800’un yuksek ASA da 5D MK III’e ustunluk saglamasi imkansiz.

    Aynı nedenle 1DX’in 18 MP lik sensoru de 5D MK III’un kinden 1 fstop daha iyi… ve yine ayni nedenle C300’un 8 MP lik sensoru hepsinden iyi (yuksek ASA da)

  • halitkin dedi ki:

    Peki video çekimi açısından değerlendirecek olursak mp’nin bir önemi kalıyor mu?

    yani video çekiminde nikon d800’ün 36 mp olması isosunun daha kötü olmasına neden olur mu yoksa söz konusu iso değerleri sadece fotoğraf çekimlerinde mi geçerli?

    ikinci olarak bu makinelerin üzerinde mp’yi değiştirme ayarı olmuyor mu? yani ben d800 alıp ayarlarından 22 mp’ye düşürüp canon ile eşdeğer iso performansı ya da 18 mp’ye düşürüp canon’dan daha iyi iso performansı elde edemez miyim?

  • ilkerc dedi ki:

    🙂 sizi software kusagi sizi

    Hayir sensorun uzerindeki pikseller sabit. Onemli olan her bir haznenin alani
    Siz isterseniz 1 mp lik goruntu alin yine de piksel hazne alani aynidir.

    Tabi kuculttugunuz icin bir miktar noise azalmasi olur ki zaten mark 3 un videoda daha temiz
    Goruntu vermesi de bundan

  • Fuat Domaniç dedi ki:

    Mk3 vs D800 Studyo Testi, jpg, yuksek asa, raw:

    http://m.dpreview.com/previews/canoneos5dmarkiii/12

  • ilkerc dedi ki:

    Evet tahmin ettigim gibi mark III acik ara daha iyi…

  • Fuat Domaniç dedi ki:

    d800 gerek jpg, gerek raw çözünürlükte 5d’den biraz daha iyi görünüyor.
    d800’ün ‘Bayer PatternLens Resolution’ ‘sınırlarına’ 5d’den daha fazla yaklaşmış olmasının bunda bir rolü var mıdır? ; )

  • Fuat Domaniç dedi ki:

    3.5 yıl bekledikten sonra hayal kırıklığına uğrayanlar neler yapabilirler? ; )

    http://www.eoshd.com/comments/index.php/topic,501.0.html

  • Cenk Oğurtanı dedi ki:

    İyi bir algoritma ile 36 MP bir dosyayı 22 MP’e downsize edersek noise performansında ilgi çekici avantajlar alabiliriz bence, tabii fotoğrafta…

    http://www.dxomark.com/index.php/Publications/DxOMark-Reviews/Nikon-D800-Review/Sensor-performance

  • Cenk Oğurtanı dedi ki:

    Downsize edilmemiş (36 MP) RAW dosyalarda bile ciddi bir ISO avantajı göremedim ben 5D MKIII lehine…

    http://www.dpreview.com/previews/canoneos5dmarkiii/12

  • meriç işkin dedi ki:

    “* Video modunda 1.2 gibi garip bir çarpan var. Yani mercekleriniz yuzde 20 daralacak demektir.”

    1:1 de video çekemediğini mi düşünüyorsunuz acaba, yoksa bu çarpan olayını mı direk eleştiriyorsunuz?

  • ilkerc dedi ki:

    ben dusunmuyorum da yazilanlardan oyle cikiyor sanki. yani 1:1 cekmiyor anladigim kadariyla.

    cenk sen nereye bakiyorsun : ) ciddi fark var

  • Cenk Oğurtanı dedi ki:

    http://mansurovs.com/nikon-d800-review

    Bu linkte Camera Comparisons” kısmına tıklayıp metnin en alt kısmına doğru inerseniz güzel bir karşılaştırma var her iki kameranın ISO performansları arasında…

  • Cenk Oğurtanı dedi ki:

    28) Nikon D800 vs Canon 5D Mark III Summary
    As you can see, the Nikon D800 sensor has no competition, even from its biggest rival, the Canon 5D Mark III. Although the Canon 5D Mark III shows impressive levels of noise at lower ISO levels, it still cannot quite match what the D800 can do. Donâ??t forget that there is also a big resolution difference between the two â?? the Nikon D800 is 36.3 MP, while the Canon 5D Mark III is 22.3 MP. So at base ISO levels, the Nikon D800 is going to have a resolution advantage for landscape and fashion work.

  • ilkerc dedi ki:

    Dpreview daki test oyle demiyor. bu yolladiginiz test bana biraz tel masa geldi acikcasi…

  • meriç işkin dedi ki:

    evet haklısınız fx mode da çarpanlı video çekiyormuş, 🙂 kullanım klavuzuna baktım şimdi, pardon..
    ve bir konuda daha haklısınız nikon bu video işini tam olarak kıvıramıyor…

  • ilkerc dedi ki:

    D800’unuz hayirli olsun. Guzel bir seyler cekerseniz kimse Canon 5D Nikon falan tanimaz bosverin bunlari : )

  • Özcan dedi ki:

    Sony DSLR ile uğraşmayın alın size ucuz yollu kamera demiş. Son noktayı koymuş gibi 🙂 ND filte ve slow motion mevzusu çok çok iyi. 4K ile ilginmiyorum fakat 1080p de 240FPS vermesi mükemmel. Söylenenler F3 ün geliştirilmiş hali oldugunu yönünde. Slow motion olayında tahminim(maksimum): 4K-30FPS 1080p-240fps, 720p-480fps, 360p-960fps. Fiyatı da 8000-9000$ aralığında olursa Scarlet hak getire.

    http://www.pro.sony.eu/biz/lang/en/eu/product/nxcamcorders/nex-fs700e/features

  • Ekim dedi ki:

    Bir haftadır D800’ı kullanıyorum, doğal olarak bana her zaman yeten Iso 800 seviyesine kadar mükemmel sonuç aldım. 6400 seviyesinde bir kaç fotoğraf çekip internetteki Canon Mark III örnekleri ile üstün körü karşılaştırdım. Benim gözüme göre Canon Mark III’nin Iso 6400+ işlemesi daha iyi veya yumuşak diyebilirim. Zaten yazıda da dendiği gibi, Nikon fazla MP’i piksel boyutunu yükseltip optimize etmek istemiş olsa da teorik olarak 22mp’nin daha az noise üretmesi doğal görünüyor. Son üç yılda Canon Mark II ile sadece 20 kadar Iso 6400 kare çekmişim, örneğin benim için pratik olarak karar etkileyen bir faktör değil.

    Benim için 36mp ile sağlanan daha yüksek imaj içi crop ve büyük baskı imkanı D800’ü tartışmasız daha iyi bir fotoğraf makinası seçimi yapıyor. Zaten ticari mantık olarak 2012 yılında denk iki marka ve model arasında imaj kalitelerinde %2-3 fark ya vardır ya yoktur. Burada işi değiştiren D800E olur, onun da nitelikli testlerini beklemek lazım. Yıllarca Canon Mark II’de çektiğim Auto Focus sorunu ve Canon’un innovatif olarak daha ‘her yola’ bir strateji izlemesi kişisel olarak bana uymadı. Sonuç olarak kabaca dijital ortam için fotoğraf üreten ve video çeken biri için Canon, Iso 800 seviyesine fotoğraf çekip baskı için fotoğraf çeken biriyse Nikon’u tercih etse isabetli olur. Kamerayı optimumlarda kullananlar içinse ikisi de aynı işi yapar, ucuz olanı alsınlar.

  • yasir doğan dedi ki:

    mark 3 için philip bloom da farklı teknikler geliştirmiş 🙂

    http://philipbloom.net/2012/03/22/5dmk3/

  • ilkerc dedi ki:

    Ben soyleyince inanmiyorsunuz Philip Bloom’a inaniyorsunuz : )

  • osmansiewertsen dedi ki:

    Bu pilip blum dnene zat icin sunu soylemek istiyorum…kimin arabasina binerse,onun turkusunu calan biri…ama isini biliyor,gerilla isinden kesesisinide doldurdu…sohrette oldu…

    Burasi sponsorda almiyor ve buna ragmen kesinlikle filipten assa kalir yani yok..

  • yasir doğan dedi ki:

    İlker hocada her ay farklı bir dslr ile bize dünyanın farklı yerlerinden el sallasa fena olmaz aslında 🙂

  • yasir doğan dedi ki:

    İlker hocam ayrıca savaş başlamış 🙂
    Sony dengeleri alt üst edecek galiba…

    taze taze
    http://philipbloom.net/2012/04/02/fs700/

    250-300 fps kulağa çok çılgınca geliyor :)hemde 7000 Amerikan dolarına

    sony türkiye bence size bir tester göndermeli…

  • Fuat Domaniç dedi ki:

    FS700 ‘fakir’in phantomflex/weisscam’i gibi duruyor…

    240 fps hd’de ne kadar rolling shutter olacak, çok olursa o çekim kimin ne işine yarayacak merakla bekliyorum.

    Şu fakire bi de ‘global shutter’ vb Manitu rızası için ; )

  • nuvit bingol dedi ki:

    240 fps’de rolling shutter’ın artmasını değil azalmasını beklemek daha mantıklı değil mi?

  • Fuat Domaniç dedi ki:

    Maalesef değil, örneğin:
    D5 mk2 (veya mk3)de shutter’ı 1/1000 sn. bile yapsak rolling shutter nam-ı diğer jöle etkisinden kurtulamıyoruz. Dönen bir uçak pervanesi çektiğimizi varsayalım, rolling shutter’dan muzdarip bir kamerayla 1/1000 vb bir hızda bile çektiğimizde sensör ve işlemcinin tarama hızından ötürü pervanenin kanatları yine eğri çıkacağı gibi yüksek hız shutter sayesinde eğrilik daha da net çıkmış olacak (bilumum faz kaymaları da yanında hediyesi; ) Bu tür durumların en iyi ilacı olabildiğince düşük hız (geniş açı shutter ) kullanıp işi ‘bulandırmak’ vb… Meraklı bir amatör olarak sürç-ü teknik ettiysem affola ; )

    Ama umudum; Profesyonel iddialı 240 fps hd bir kameranın ‘jöle’ arazıyla piyasaya sunulmasının anlamsız olacağı???…

  • Özcan dedi ki:

    Sony Nex FS700 için FPS bilgileri şu şekildeymiş;

    – 240fps for 8 seconds in Full HD
    – 120fps for 16 seconds in Full HD
    – 960fps up to approx 19 seconds in a burst (1920Ã?216 line skipped readout, interpolated in camera to 1920Ã?1080)
    – 480fps up to approx 9 seconds in a burst (1920Ã?432 line skipped readout, interpolated in camera to 1920Ã?1080)

  • osmansiewertsen dedi ki:

    Yeni standart 4k dir…hayirli ugurlu olsun…render cozuldugu an,final cut ve ediuslarda catir catir islenecek en gec 1.5 sene diyorum…

    Asil bomba pmw-F7 8K sensor 4K kayit 12 bit output…

  • Fuat Domaniç dedi ki:

    4K üzerine ilginizi çekeceğini düşündüğüm bir yazı. Ã?reticilerin bahsetmekten ısrarla kaçındığı Bayer Pattern meselesine yer vermesi açısından da ilginizi çekebilir. ( Yazıda yer alan, hdr’ı f stoplarla elde etmek yöntemine profesyonel fotoğrafçı bir dostumun itirazı olduğunu belirteyim ; )

    http://magazine.creativecow.net/article/the-truth-about-2k-4k-the-future-of-pixels

  • Eray Dinç dedi ki:

    http://www.youtube.com/watch?v=ydaDK04mwoc

    Bu linkte Nikon D800’ün FX yani Full Frame Full HD video çektiğinden bahsediliyor. 1.2X crop yoksa şehir efsanesi mi? Taktığımız objektife göre mi bu tercihi yapıyor yoksa?

  • yasin köse dedi ki:

    PMV F7 8K sensor 4K kayıt 12 bit output enteresan cihaz. Eğer PL mount için cambazlık yaptırtmazlarsa…(kimbilir neresini eksik bırakacaklar)

  • ilkerc dedi ki:

    yukarida birisi kullanim kilavuzuna baktim dedi. okumadin mi?

  • Aykut dedi ki:

    İki kameranın da çıktıkları günden bu yana ISO performanslarını gösteren onlarca video yüklendi internete. Oldukça yüksek ISO’larda dahi harika görüntüler vardı hepsinde ama yukarıdaki video biraz farklı. Göz atmakta fayda var. Bu arada Nikon D800 hem FX hem de Dx çekebiliyor yukarıdaki video’ya göre…

  • Ozcan dedi ki:

    Ve sonunda FS700 sahnede:

    Video ozellikleri icin alinacaksa D800, Mark III, D4 veya 1DX almadan once biraz beklemek gerekiyor bence. DSLR video savasi baslamadan bitmis olabilir.

  • Aykut dedi ki:

    Türkiye’de ufak çaplı işlerde DSLR’lardan daha uzun süre ekmek yenir ama Osman Siewertsen’in ve Ozcan’ın dediklerine katılıyorum. iPad 3’ün bile ekran çözünürlüğü 2500×1500 iken artık 1080p kameralardan çok şey beklemek pek mantıklı görünmüyor. DSLR’lar görüntü teknolojilerinde devrimi gerçekleştirdi ve kapıyı açtı. Şimdi oyun değişiyor.

  • yasir doğan dedi ki:

    100 yıldır zaten insan gözüne kafi gelen görüntü elde ediliyor. Savaş başladı doğru ama savaşı bence daha çok müşteriler yapıyor. aslında bu kadar düşük ışıkta bu kadar temiz görüntü üretebilen kameralar maliyeti ne kadar düşürüyor onu tartışmak lazım birazda.

    daha ne kadar piksel gerekiyor insanların daha iyi filmler diziler reklamlar klipler izlemesi için? ve daha ne kadar sensör gerekiyor?

    Kameraların gelişmesi işleri kolaylaştırıyor ama işin ruhunu öldürüyor.

  • halitkin dedi ki:

    bu işin sonu yok. full hd yokken hd görüntülere ağzımız açık bakıyorduk sonra full hd çıktı hd’ye bakılmaz oldu. şimdi 4k çıktı zamanla full hd’nin yüzüne bakılmayacak. bir kaç yıla 8k çıkar 4k ölür, 16 k çıkar 8k ölür. bu şekilde gider yani sonu gelmez.

    bana kalırsa 4k’nın yaygınlaşması ve kabul görmesi full hd gibi hızlı olmayacaktır. bu bağlamda full hd bir kaç yıl daha geçerliliğini koruyacak bir çözünürlük olarak kalacaktır. o yüzden günümüz itibariyle konuşacak olursak 4k çok da gerekli değil bence.

  • Özcan dedi ki:

    Aykut zaten Sony FS700’ü üretirken 4Kyı standart yapmak amacında değildir. 4K kaydedebilirse 1080’de fps konusunda daha fazla seçenek sunmak açısından düşünmüş olabilirler. Canonun 720p ye indidiginde 60fps kaydetmesi gibi. Ayrıca tanıtım videosunda da bir yönetmenin söyledigi gibi bu kameralar still kamera olarak kullanılmıyor. Ama fs700 still için bile iş görebilecek bir kamera. Şu an standart halen FULL HD. 4K olayına 2-3 senemiz var bence.(Sinema sektörünü saymazsak) Türkiyeyi baz alırsak belkide 10 senesi var. Meraklısı için 480FPS videosu da eklenmiş :

    Gözle görülür bir kalite kaybı olmasın karşın çöp bir görüntü de değil. Ama 960’ı hiç görmesek daha iyi. 🙂 Kötü bir çıktı verir muhtemelen.

    Bu arada yorum fasilitesi foruma döndü. 🙂 İlker böyle bir community mi kursan acaba, yardımcı olurum 🙂

  • Aykut dedi ki:

    Canon’un 4K DSLR’ı EOS-1D C, C300’ün yenilenmiş versiyonu (Halbuki üzerinden 6 ay bile geçmemişti) C500 ve iki yeni lensi günyüzüne çıkmış. EOSHD 1D C için 15.000$ gibi bir rakam dönüyor ortalıkta. Ayrıntılar:

    http://www.engadget.com/2012/04/12/canon-c500-eos-1d-c-4k/

  • Fuat Domaniç dedi ki:

    Şaka gibi ; ) 5-10K dolara dogru durust bir HD ( min 10 bit 422 color, min jöle ) vermek yerine;
    1D foto versiyonu duyurulalı ve piyasaya sürülmeyeli 6 ay oluyor…
    …iken insan gözünün ne kadar gördüğü tartışmalı, ne monitorü ne de baska bir mecrası olmayan 4K icin min 10K dolar isteyen isteyene! ; ))

Leave a Reply

Social Media

Visit Us On TwitterVisit Us On Youtube