Sony Geri DöndüSony Geri Döndü

Yazmakta geciktim ama sitenin forumu benden hızlı gidiyor nasil olsa : )

Evet Sony herkesi şaşırttı ve tarihin en büyük geri dönüşlerinden birine imza attı diyebiliriz. Yeni F5 ve F55 gerçek birer bomba! Birincisi XAVC adlı yeni codec intra frame çalışıyor (yani kareler arası sıkıştırma yapmıyor) ve 300 Mbit 4:2:2 10 bit destekliyor. Her iki kamera da hem 4K hem 1080p yi aynı anda aynı karta kaydedebiliyor!

Yeni codec XAVC 4K da 120/180 fps kayda izin veriyor (SSD veya SxS Pro medyaya).

Sadece 15 bin dolarlık fiyatıyla 14 stop dinamik aralıkla, 4K’da 120 fps yapabilen bir kamera Canon’a, RED’e ve Arri’ye elektronik kamera alanında “ağır abinin” kim olduğunu hatırlatıyor gibi geldi bana.

Bu kadar da değil: Ek bir modulle 4K 16 bit RAW da destekleyen kameralar (f55 dogrudan destekliyor) aynı zamanda sıfır rolling shutter hatasına sahip.

Ayrıntılı inceleme şansım olmadı tabi ama kağıt üstünde yeni kral Sony gibi görünüyor. Yani kral öldü yaşasın kral!

32 Responses to “Sony Geri DöndüSony Geri Döndü


  • Bu gelişmeyle dinamik aralık konusunda insan gözünün film ve videoya olan üstünlüğünün sona erdiğini sanırım artık söyleyebiliriz…

  • Sony 500 muhendis ve buyuk anketlerle bu buyuk ataga imza atti..

    Diyorlarki “muhendislerimiz imkansizi basardilar”

    Ve devam ediyorlar;demokrasiyi getirdik,film markete…

    Ve evet “pahali” kamera doneminin bittigini rahatlikla soyleyebiliriz..

    Arri ve red’in bu buyuk guce karsi koymasi imkansiz..sony global bir guc..

    Ve kesinlikle “hist cekilin bakalim,masanin bas kosesine ben oturuyorum” diyor

    Markete onumuzdeki yil bircok kamera daha giris yapacak…

  • O kadarda alışmıştık sony’yi yerden yere vurmaya 🙂 Doğan Hoca vizörünü beğenirse o zaman tamam derim bu kameralara 🙂

  • Kameranın sol kumanda panelini ve sağ arka köşesindeki BNC connector yuvası tasarımına dikkat ettiniz mi ? inthial söz konusu olacak kadar “Alexa” olmuş. Ergonomik açıdan Almanlardan çok şey almışlar.

  • Ben 19bin dolara 5K 120 kare çeken kamerayı tercih ederim..Hala bazıları varmı acaba Red in gerçekten 5K olmadığını düşünen.Bir ara Red 720p yi 4.5K yapmış abiii yalanmış herşey diye gezinenler vardı etrafta
    Red SSD ler çok pahalı yeaaav diye gelmeyin SXS ler SSD lerden daha pahalı ve yavaş 🙂
    Ve adamlar slow motion upgrade’ini para ile satacak böyle bir dangalaklık varmı allah aşkına hangi gezegende yaşıyoruz.
    En ucuz hali 15bin euro olucak deniyor bu kamera için ve kalkıp bunu alacak insan varmı merak ediyorum (aklı başında)
    Red SSD li Red One satıyor 4bin dolara gidin alın 2bin dolara malzemelerini düzersin Pirates of Carribbean The Social Network çekin yahu
    Beğenmediğiniz Red le çekilen filmler ortada kaliteside gözlerimizin önünde hala siz amerikan düşmanlığına devam edin

  • Bosuna ugrasiyorsunuz. Yukarıdaki Sony su haliyle RED’den cok daha iyi. Yarın RED yeni bir sey yaparsa o zaman yeniden konusuruz. Ortada gayet acik bir durum varken hala RED’i savunmak ya aymaz olmayi ya da RED’e ciddi para yatirmis olmayi gerektirir.

  • Hayır siz hala 15 bin euroluk orta seviye bir kamera için (bakın sinema kamerası bile demiyorum)4bin dolara 4.5K RAW çeken bir Red One dan daha iyi diyorsanız benim söyleyecek lafım yok..
    Bu arada size göreydi sanırım Red’in alayı çöp değilmi? Zaten gözlükçünün yaptığı kameradan hayırmı gelir yahu :)Öyle diyorlardı sanırım bizim sevgili ülkemizde

  • jim jannard da sizin kadar inanmis olsaydi ıkı gun once 39 bine sattigi kamerayi bugun 24 bine dusurmez ve iflas ederdi 🙂

    http://www.texascamerarentals.com/new-red-epic-scarlet-camera-prices/

  • Jim Jannard inanmasaydı bugün 4K yı ancak rüyanızda görürdünüz 🙂 Arri ile Sony de bir zamanlar K lara karşıydı noldu şimdi bakıyorum hep bir raw sevdası hep bir rezülışın manyaklığı.Adam bunları 2006 da yaptı o zamanlar sony F35 denen kıytırık kamerayı 250bin dolara satıyordu 4K çeken 20bin dolarlık Red One çıktığında..
    Hadi Jim beni kandırdı fikirtepedeki kahvede okey oynadığım arkadaşlarımda kandı bu yalanada koskoca hollywood nasıl kanıyor anlamış değilim.
    Adamı hiç anlamıyorsunuz gerçekten fiyat düşürmesinin amacı iflas etmemesi içinmi bir oturup düşünün derim.
    Tek derdi daha fazla aksesuar satmak ki zaten Red Epic’in fiyatı buydu ilk çıktığında Stage 2 ler ve 3 ler bu fiyata sahip oldu Epic’lerine herşey Red.com a girip fiyatlara bakmakla olmuyor iflas ederdi ha ROFL.
    Hayır burada fanatikliğini daha doğrusu herşeyin fanatikliğini ama Red’in düşmanlığını klasik türk insanı olarak yapıyorsunuz çok güzel ama unutmayın setteki kamera arabası şöförüde sizin gibi düşünüyor Red için kameramı yeaaa Arri Alexa daha bi kamera ,olm Red in Ka ları gerçek değilmiş gibi sözleri hergün duyuyorum setteki çaycıda bunları söylüyor merak etmeyin.Sadece siz değilsiniz malesef
    Ama işte olay sahip olmaktan geçiyor Sony F65 alın kullanın eğrisini doğrusunu avantajlarını gelin bana 3 ay sonra söyleyin o zaman sizi ciddiye alayım aynı şekilde Alexa ve yeni çıkacak kazıkvari F bilmem kaçlar ama işte ortada daha bir fiyat yok birşey yok yine kral olmalar eski kralı öldürmeler.
    Hani bir söz vardır yiğidi öldür hakkını yeme olay bu.
    Sony F serisini 200bin dolara satıyordu F65i 70bin dolara veriyor şimdi ona laf etmiyorsunuz ama 🙂 alın hesap makinenizi vurun bakalım tuşlarına sony iflas etmemek için ne kadar kırmış fiyatı,hayırlı akşamlar.

  • Bu blogu iyi okumamissiniz. Ben Alexa’yi hic sevmem. Arri’ye uyuzum. Ezberden Alexa cok iyi diyenlere gulerim. RED kotu diyenlere “David Fincher bilmiyor sen mi biliyorsun?” demisligim coktur.

    Buna ragmen objektif ve az cok akli calisan biri oldugum icin kagit ustunde f5 ve f55’in cok daha (bakin cok diyorum) iyi oldugunu gorebiliyorum.

    size de aynisini tavsiye ederim.

  • O yüzdenmi reklamları Alexa ile çekiyorsunuz? Umarım bundan sonra çok çok iyi dediğiniz F5/F55 le çektiğiniz işleri zevkle izleyebiliriz.
    İyi akşamlar.

  • Alexa ile cektiklerim RED ile cektiklerimden cok az.

  • Ismini su an vermek istemiyorum,turkiye’nin en “saygin” rental house’unun teknik muduru,ki kendileri “derya deniz” bir adam bu konuda,iki senedir lowcost kamera konusunda son derece kararsizdi..

    Ki ekipman parki avrupa’da sayilidir o firmanin..kafamda hicbir soru isareti yok diyor bana F55 ve F5 konusunda…

    Oyle bir noktada ki urun,bircok pahali kamerayi “rafta” birakabilecek kadar tehlikeli…

    Gecende soyledim,sony cok buyuk bir global guc,evet RED bu kapiyi acti,sony uzun bir sure geride kaldi,ama bu sefer “radikal” bir degisimin onculugunu baslatti..

    Radikal bir degisimin,oyunun adinin yeniden yazildigi bir donem “resmi” olarak baslamis durumda…

    Ve bu donemde tum ezberler bozuluyor..

    Reklama girmek istemiyorum ama distributoru oldugum,schneider krueznach yeni seri lensleri ile yine “ezberleri” bozuyor…cok yakinda setlere tanitim amacli ucretsiz olarak gondermeye baslayacagiz lens konusunda “ezberlerin” bozulmasi icin…ve degismeyen tek sey degisim…ve yeni ekonomi duzeninde rekabet cok daha fazla “yikici”

    Bu arada RED,fiyat dusurerek,kamera sahiplerine buyuk bir madik atti bana gore..bir epic kameram olsaydi,aradaki farki sahibinden geri isterdim ve mail filan atmaz direk ofise giderdim..su an kufur mailleri dunyanin dort bir yanindan yagiyor..

    Arri’de isiklarin sonmedigini dusunuyorum…toplanti ustune toplanti yapiyorladir,kesinlikle ve kesinlikle..

  • Ben halen anlamıyorum. RED kullanıcılarının spesifik bir huyu var. Delicesine seviyorlar. Jim, RED diye bir din kursa tapacak onlarca insan tanıyorum. Adam bile öldürebilirler gibi geliyor. “Gençler koşun kutsal mekanda RED’i kötülüyorlar.”

    Yeni SONY kameraların özelliklerini tartışmak bence abes kalıyor.(En azından kağıt üstünde) Jim amca bile ürünlere şapka çıkarmış. Bu kadar maskülen bir şirket sahibinden ilk defa böyle bir tepki duyuluyor. Kamera çıktılarını görmek için sabırsızlanıyorum.

  • sadece 4 bin dolar mı red one..konu kapanmıştır 🙂

  • 4 bin degil su an 400 dolara verseler almam.

    niye eski teknoloji bir kameraya para vermeye bu kadar isteklisiniz ilginc.

  • ilker abi,

    4.5 K (2.4:1 anamorphic); 12 bit RAW; 1.50 crop factor; 14 stop bi 5D MarkIII parasına..

    high frame rate; 16 bit RAW (dün bmcc çıkana kadar 10 bit kameramı vardı consumer’da); sıfır rolling shutter benim için elzem değil..

  • 5D MK III ile karsilastirmak dogru degil. İkisi cok ayri kameralar. RED son derece hantal bir produksiyon kamerasi. EN az iki kisi olmadan bir yere goturemez ve cekim yapamazsin.

    ayrica 4000 dolara sadece govde veriyor. govde neye yarar ki? ustune 4 bin daha harcatir sana.

    yani degmez.

  • F3 s-log update’i 4K $’dan satan Sony; F5 için 4K veya RAW çekecekseniz external recorder (+10K $) istiyor..

  • İlker bey’e göre 5D dünyanın en iyi kamerası Red’le karşılaştırman bile yanlış olmuş 🙂
    Alexa belki karşısında tutunabilir.
    Valla F5/F55 tanıtımı varmış toplanın gelin bende orada olurum oturup konuşuruz fiyatlarıda sorarsınız distributore.
    Yukarıda yazılan gibi Raw çekme kısmı artı 10bin dolar olacak zaten sıkıntıya gerek yok.Update için bile para isteyen firmanın malına yatırım yapacaklara şimdiden geçmiş olsun

  • Kemalettin seni daha once ban etmistim. goruyorum ki baska isimle tekrar aramizdasin.

  • Özcan’a katılıyorum;epic sahibi bir iki arkadaşım var,canları çok sıkkın…epic almak için evini ipotek ettirenleri biliyorum…

    Amerikan mantığı böyle işte…

  • Ayrıca bir görüntü yönetmeni için hangi kamerayı kullandığı kendisi için belki çok önemlidir, lakin bir rentalci için kameralara bu kadar sahip çıkmanın bir manası yok. İşin ticareti ile ilgileniyordur. Çok sevmese de o şirketi, alıcısı çoktur gider RED alır onu kiralar. Veya tam tersi… Sonuçta elinde Epic de olabilir Alexa da F65 de Phantom kamera da. Bırakın bu kararı yönetmen ne çekiyorsa ona göre karar versin. Önemli olan elindeki ürün yelpazesinin geniş olması. Osman bey sanırım bu şekilde çalışıyor. Kendi kişisel yorumunu tabi ki yapar şu bence daha iyidir diyebilir ama RED çok tırt veya ARRI çok tırt o yüzden elimden çıkarayım demez. Hepsinin bir alıcısı vardır.

  • selam rentilci

    Heyecanini gercekten takdir ediyorum, geri durmaman dilegiyle..
    Bu basliktaki ilk yorumunu okudugumda bu kesin Kemalettin demistim , buda guzel bir durus .tutarlilik .
    heyecan ve tutarlilik sana bir stil ve bir kariyer saglayacaktir hayatta.
    Ancak..
    Red.com tiklanabilir oldugunda buralarda ilk giren ve milk girls’u bana izleten , Turkiye’de millet 35 derken red’i produksiyon sirketlerine kabul ettiren. Millet red diye tutturmaya basladiginda bir isini 16mm bir isini red baska bir isini canon 5d ile ceken
    bir yonetmene, yersiz yorumlarda bulunmak ne sana nede bu bloga birsey saglamaz banlenir durursun.

  • Merhaba f3 de aşağı yukarı 15 bin dolar sevıyesinde,f5 le arasında kalitede çok ciddi bir fark var mı?

  • Selam serkan,

    F3 ile F5 arasında normal bir ürün güncellemesinden çokça fark var. Farklarını yazmaktansa benzer yanlarını yazmak daha az zaman alır. Ama genel olarak farklarını yazarsak; XAVC intra codec, 4K, bitrate, global shutter, RAW, modüler yapı, 10,12,16 bit kayıt imkanı, dynamic range, 120-180 fps. Buna karşılık F3 de sadece 10bit SLOG var. Ortak yönü ise her ikisi de Sony’nin kamerası ve video kaydediyor. 🙂

  • şunu söylemek isterim,yanlış tanımlanmak istemem…

    Bizim piyasada ”muhafazakar” anlayışlar hakimdi..şimdi bu yavaş yavaş değişiyor…elbette her ürünün kendine göre ayrı dinamikleri ve özellikleri var…

    Ama bildiğim tek bir şey var şu an,dünyada kamera giderek riskli bir yatırım enstrümanı haline geliyor..fiyatlar düşüyor ve kalite yükseliyor…

    Satış firmam bugüne kadar panasonic firmasına çok yakındı,halada öyle ama iyi olan diğer firmaları görmezden gelemeyiz,illa sabit bir markanın borazancılığını yapamayız,çünkü yeni düzende çok büyük bir rekabet var…

    Dün SONY’nin düzenlediği çok düzeyli bir event vardı,bizde yer aldık lens grubumuzla ve sony 4K konusunda çok yol almış,dersine çok iyi çalışmış ve takdir edilmeyi kesinlikle hakediyor…şimdi ben diyemem ki,a markası şudur b markası budur diye…

    iyi olan kazansın : ) ve herkes bundan faydalansın konu bu,bence artık…

    PS. F65 ve 4K projeksiyon inanılmaz derecede ”gerçekçi”

  • Japonya fiyatları ayyuka çıkmış, dolara çevirildiğinde şöyle oluyor.

    PMW-F55:$36,000
    PMW-F5:$21,600
    AXS-R5:$6,152

    6 PL Mount Lenses:$30,893
    3 PL Mount Lenses:$17,148
    OLED Viewfinder:$6,938
    3.5″ LCD Viewfinder: $4,058
    7″ LCD monitor: $5,628
    AXS Memory Card Reader: $811
    BP-FL75 Battery:$615
    Charger: $994

    Bildiğim kadarıyla Amerika fiyatları bodyler için 1000-2000$ daha düşük olacak.

  • aslında şu an için spekületif rakkamlar söz konusu…

    bazı yerlerde de başka rakkamlar var…

    30 kasımda yanılmıyorsam,Holywood’da dünya premierini yapacaklar…sanki bana göre,hedef aldıkları ürünün yarı fiyatı ile markete girecekler diye düşünüyorum…

    PS. hiend’e de başka bir solukla girdiler,F65 ile…lens familyası bile çok extrem;leica C-Lummix ve Fujinon Premiere HK serisi zoomlar ile… (haziran ayında tanıtımını yapmış idik 14,-45 mm tstop 2.0)

  • bunlar gerçek rakamlar buyrun
    http://i.imgur.com/apoRv.jpg
    birisi RED’e pahalımı demişti??? 660$a kart okuyucu çok fantezik

  • red one 4000$ için artık no longer available diyor. bilginize

  • İki model ile ilgili tüm detaylı bilgiler, Film & Digital Times dergisinin son sayısında var.
    Dergiyi, aşağıdaki adresten ücretsiz olarak indirebilirsiniz.
    http://www.fdtimes.com

    Bu arada, bugün perakende satış fiyatları da resmi olarak açıklandı. AB üyesi olmayan Avrupa ülkelerindeki satış fiyatları aşağıdaki gibi olacak.

    F5: 14.624 €
    F55: 26.506 €
    AXS-R5 Harici RAW Kayıtçı: 4.571 €

Leave a Reply