Mucize Lezzetler

 Konuk Yazar: Alp Korfalı: Uzun zamandır paylaşmak istediğim bir projeden bahsetmek istiyorum . Mucize lezzetler, Arçelik sponsorluğunda Refika Birgül tarafından yazılan ve yine kendisinin sunduğu bir yemek programı.Prodüksiyonu Sinefekt-Makina , Görüntü yönetmenliğini Cağlar Kanber yapıyor.Bu programın burda ne işi var derseniz , öncelikle Tv’da baştan sona Canon 5d ile çekilen ilk programlardan biri .

Doğal mekanda calıştığımız ve küçük bir setimiz olduğu için pratikliği ve boyutlarından ötürü Canon dslr ile işe başlamaya karar vermiştik.  Şu an ikinci sezonu çekiyoruz , dönüp baktığımda sanırım başka hiçbir kamera ile bu görsel tadı bu kadar düşük maliyete elde edemezdik.  Program her ne kadar rejili ilerlese de spontane gelişen mizansenlere cok açık, dolayısıyla kameralar sürekli kayıtta ve anlık değişikliklere hızlı cevap verebilecek şekilde kuruluyor. Bu noktada Canon’un hafif olması uzun saatler omuzda ve hatta elde kullanılmasına olanak sağlıyor. 3 adet 5d mk3 ile çekiyoruz.  Ana kamera ve 2 adet kadrajlarını kendi aralarında paylaşan yakın kameralar .  Yeni nesil Canonlar klip isimlendirmeye olanak vermesi , kesintisiz kayıt yapmaları , 50 kare çekebilmeleri ve görüntü sıkıştırmadaki ilerlemelerinden ötürü bu sezon bizim için iyi bir upgrade oldu diyebilirim.

Programın başındaki jenerik ise yüksek kareler icin Epic ile çekildi , tabi yan yana kıyaslama şansımız olduğu icin  Epic,  dinamik aralığının Generico in farmacia genişliği ve renklere verdiği tepki ile çok daha zengin resimler elde edebilmemizi sağladı ama ihtiyaçlar ve sonuçlar gözönüne alındığında bu proje için 5d nin kazanan olduğunu söylebilirim.

Bu blogunda aslinda vermek istediği mesajlardan biri olan en iyi kamera diye birşey yoktur doğru proje icin doğru kamera vardır tezini desteklediğinden ötürü sizlerle paylaşmak istedim.

linklerde iki bolum var izlemek isteyenler icin.

http://www.mucizelezzetler.com/tv-programlari/2-sezon-5-hafta

http://www.mucizelezzetler.com/tv-programlari/2-sezon-7-hafta

9 Responses to “Mucize Lezzetler


  • sabah sabah maillerime bakmadan bir gözatayım dedim ve bu makaleyi gördüm…

    twitter’da da bir kaç kere yazdım bu işi,tv line’larda çizgiüstü bir proje diye görsel boyutu ile…

    ellerinize sağlık gerçekten…

    Bu arada alp bey bana özelden bir boş email gönderebilirmisiniz ???

    turkey@medietek.com

  • merhabalar,

    Bu blogu uzun zamandır takip ediyorum, bende bir Canon dslr kullanıcısıyım ama bu renkleri bu canlılığı tutturmakta çok zorluk çekiyorum. Bu tv programını birkaç kere izleme fırsatım oldu yemekler gerçekten göründüğü kadar güzel mi? 🙂 Ayrıca 5D ile her bölümü reklam filmi gibi bir iş çıkardığınız için Alp bey sizi ve ekibinizi çok taktir ediyorum.

    saygılar.

  • Degerli yorumlariniz icin ikinizi de tesekkur ederim. Cok iyi bir ekip guzel birseyler yapmak icin ugrasinca ortaya iyi birseyler cikiyor sanirim.

  • Merhaba,

    Çok başarılı bir program, çekimlerin programın başarısına kattıkları da aşıkar. Bir şey sormak istiyorum, çok aradım bulamadım, Mucize lezzetlerin program tanıtım müziği nedir? Jenerik müziği olan “where has sally gone” değil, http://www.youtube.com/watch?v=1StnaOFY96Y daki müziği kastediyorum. Teşekkürler.

  • Merhaba Sibel,

    Tesekkur ederim . Program icinde kullanilan muzikler Y&R tarafindan stock music sirketlerinden birinden alindi diye hatirliyorum . Royalty free olduklari icin orjinal isimleri yok yada ben bilmiyorum . Uzgunum.

  • Alp bey hepimizi heyecanlandıran ve gerçekten çizgi üstü bir iş oluyor takipteyiz. Keşke birazcık da ışık kullnanımıyla ilgili tüyo verseniz:))

  • Merhaba Özgür,
    Kibar yorumunuz için teşekkürler. Ne kadar tüyo sayılır bilemiyorum ama programın ışık düzeniyle ilgili biraz bilgi vermeye çalışayım.

    Aslında bu bizim çektiğimiz ilk televizyon programı ve çok kameralı televizyon programı ışığı yapmak benim bu programdan önce alışık olduğum bir çalışma şekli değildi. Zira sinema ve reklam çekimleri genellikle tek bir kamera ile ve her seferinde tek bir plan çekilecek şekilde tasarlanır. Bu yüzden her bir planın ışık düzeni de sadece bir açıdan veya bir kamera hareketini kapsayacak kadar alandan bakıldığında iyi çalışacak şekilde tasarlanır. Çünkü bir nokta/açı için iyi çalışan bir ışık düzeni, aynı noktanın biraz yanı, sağı/solu veya aşağısı/yukarısı için iyi çalışan bir ışık düzeni olmayabilir. Dolayısıyla, sinema veya reklam filmi çeklirken genellikle bir sahnenin her planı için, kameranın konumlandığı yere göre ışık düzeninde ufak değişiklikler yapılır.

    Bunun aksine, genellikle televizyon programlarında aksiyonda tekrarlanma ihtimalinin fazla olmamasından ve/veya aksiyonun spontanlığını korumak açısından aynı anda birden fazla kamera kullanılarak çekim yapılır. Tabi bu durumda birkaç faklı açı için aynı anda iyi çalışacak bir ışık düzeni sağlamak bir hayli güç olabiliyor. Bir de bunun üzerine gerçek mekanda çalışmanın zorlukları (tavanların alçak olması, dekorun arkasından ışık yapamamak gibi) eklenince işler biraz daha karmaşık hale geliyor.

    Biz Mucize Lezzetler’in ışık düzenini kuraraken, stüdyoda değil de geçek bir mekanda çalıştığımız için, mekanın doğal ışığını koruyacak bir düzen hazırlamaya çalıştık. Burada iki amacımız vardı. Birincisi, içeriye giren gün ışığından faydalanmak, ikincisi ise programın genel tarzında vurgulamaya çalıştığımız doğallık ve samimilik hissini korumak.

    Çekim mekanı, genel kamera sağındaki geniş teras camlarından öğle saatlerine kadar direkt güneş ışığı alıyor ve kameranın karşı-sol tarafında kalan küçük pencereden de direkt olmamakla birlikte yumuşak bir kontür ışık geliyor. Bir bölümün çekimi genellikle bir tam günümüzü aldığı için, kamera sağından gelen direk güneş ışığı program boyunca açı değiştirerek değişiklik gösteriyor. Bundan dolayı oluşabilecek tutarsızlığı engellemek için terastaki bir tente ile direk gelen güneş ışığını kesiyoruz. Bunun yerine, terasta gün boyu sürekli aynı güçte yanan bir PAR lamba kullanarak güneş ışığını taklit ediyoruz. O günkü çekimin hava koşullarına göre de (bulutlu veya güneşli) lambanın yumuşaklığını filtreler vasıtasıyla ayarlıyoruz. Suni güneşimizin sunucunun yüzünde yarattığı kontrast farkını dengelemek üzere, sol taraftan yumuşak bir lamba ile dolgu ışığı yapıyoruz. Benzer şekilde, tezgahın üzerinde de bir yumuşak lamba kullanarak, yemeklerin ve malzemelerin kontrastını yumuşatıyoruz. Geniş kameranın karşı-sol tarafından bulunan pencerenin sağladığı doğal kontür ışığı da biraz daha güçlendirmek üzere, pencere üzerinden yine yumuşak bir ışık kullanıyoruz. Son olarak da, sunucumuz genellikle önüne bakarak çalışmak zorunda olduğu için, göz çukurlarında oluşan gölgeleri yumuşatmak adına, karşıdan, geniş kameranın üzerinden yine yumuşak bir göz ışığı kullanıyoruz.

    Kısaca kameraların yerleşimi ile ilgili bilgi de vermeye çalışayım. Çekimlerde 3 kamera kullanıyoruz. Bunlardan birincisi, sunucunun en çok iletişim halinde olduğu, mutfağa tam karşıdan bakan geniş kamera. Işık düzenini en rahat algılayabileceğiniz açı bu olsa gerek.
    İkinci kamera, geniş kameranın sol tarafında kalan, yakın (bazen makro) yemek hazırlama detayları çeken kamera. Detay kamerayı özellikle bu açıya konumlandırmamızın sebebi, dışarıdan gelen anahtar ışığı ters açı ile alıyor olması. Ters ışık, yemekler ve malzemeler üzerinde genellikle hareli güzel bir etki yaratıyor.
    Üçüncü kamera ise geniş kameranın sağında ve genellike orta/yakın ölçekte çalışan kamera. Bu kamera genellikle diğer iki kameranın kapsamakta güçlük çektiği tencere içi, tezgah üstü gibi alanların yakın çekimi için kullanılıyor. Tabi kurguda diğer iki kameranın kadrajlarında işe yarar bir görüntü olmadığı durumlarda da bu kamera en büyük kurtarıcımız oluyor 🙂
    Umarım sorunuzu çok kafa karıştırmadan cevaplayabilmişimdir.

  • Caglar bey, harika bir anlatım olmuş, ders gibi okudum. Keşke benzer paylaşımlarla daha sık karşılaşabilsek. Ayrıca bu harika işi en ince detayına kadar anlatmanız da çok büyük bir jest. Teşekkür ediyor ve benzer güzellikte işler diliyorum…

  • Arkadaslar o kadar aramanın sonuna buldum royalty free leri araya araya canım cıktı :))

Comments are currently closed.