Eos Raw Eos Raw

Evet ortalik iyice karişmişken ben pek bulaşmadım. Daha önce “dünyanin en iyi video kamerası” dedigim icin agzim yanmisti bu sefer acele etmeyeyim dedim : )

Saka bir yana zaman beni hakli cikardi diye böbürlenebilirim. Bilenler çoktur geçen hafta Magic Lantern adli hack ekibi 5D MK III’u Raw Video çekecek şekilde kırdığını duyurdu. Örnek videolar webde gezip duruyor ufak bir aramayla bulunabilirler.

Peki bu ne anlama geliyor?

1 – RAW video çekebilen bir 5D MK III fiyat performans açısından dünyanın en iyi kamerası sayılabilir zira RAW çekildiğindeki kalite Arri’nin veya Red’in veya Sony’nin kameralarından daha iyi (low light için özellikle)

2 – Tabi bu büyük bir olay. Büyük şirketlerin son kullanıcıyı daima soyduğunu biliyorduk ama bu kadar değil. Bu hack operasyonu bize aslında gelecekte olacakları müjdeliyor: Herhangi bir elektronik ürünü artık “ben yaptım budur” diye çıkarmak mümkün değil. Birileri mutlaka kırıyor ve geliştiriyor. Bununla baş etmeye çalışmak yerine buna daha da izin veren ürünler çıkarılmalı.

Sonuçta bugün satın aldığımız her şey aslında özünde bir bilgisayar ve her bilgisayar gibi programlanabiliyor. Kamera da bir bilgisayardır!

3 – Simdi Canon’un önünde zor bir karar var: Bununla mucadele etmeye kalkabilirler veya 5D MK IV’e de paşa paşa bu özellikleri koyarlar. Mücadele etmeleri mümkün ama akılcı değil. Ne var ki bunu durdurmazlarsa kendi 10 bin dolarlık C serisi kameralarını kimseye satamazlar (zaten satabildiklerini sanmıyorum : )

Bence artık pandora’nın kutusu açıldı. Bundan sonra (2 yıl içinde) RAW video çeken bir çok kamera göreceğiz.

4 – Asıl ilginç olan videocuların değil fotoğrafçıların durumu. Zira 1Dx gibi kameraların önemi yüksek kare çekebilmeleriydi. Oysa simdi RAW video çeken bir 5D MK III, Canon’un amiral gemisi sayılan 1Dx ten 2.4 kat hızlı bir kamera haline geldi : ) Bu Canon’u çok üzer ve esas mesele bu olur diye düşünüyorum. Tabi fotoğrafçılık videoculuk ayrımı da iyice belirsizleşecek bu durumda.

Sonuç olarak bu gelişmeler hayırlı. Zaten hepimiz olmasını bekliyorduk sadece zamanlamadan emin değildik. Magic Lantern sayesinde beklenenden çok daha hızlı oldu.

Kendilerine teşekkür ediyor başarılarının devamını diliyoruz!

30 Responses to “Eos Raw Eos Raw


  • Bu başarı gerçekten sinemanın devinimi ve gelişimi açısından çok önemli. Her ne kadar işler içinden çıkılmazmış gibi gözükse de sinemaya küçük ölçeklerde imkan ve olanak sağlanacak gibi gözüküyor. Bu söylediklerim Türkiye için ne kadar geçerli bilinmez ama buraya da bir yansıması olacak elbette.

  • Ama aynı meseleyi tartısırken kendi fiyat aralığında en iyidir eklemesini de yapmıştın diye hatırlıyorum. Blackmagic Pocket Cinema Camera hem daha ucuz, hem yine Raw çekiyor. Bir de sanırım kırılmış MK III tam 1080p çözünürlükte çekmiyormuş. Hem bana bu yeni cep modelinin ergonomisi 2.5K olandan daha iyi gibi göründü.

  • ilker hocam dinamik aralık ile ilişkisi nasıl olacaktır bu durumun?

  • Dun Alp hacklenmis bir 5d getirdi cok kisa oynadik.

    * ML’in arayuzu canon un kine gore cok daha iyi.
    * raw video elimizdeki kartla ancak 1920*580 e izin veriyordu. fakat bildigin raw cekiyor inanilmaz : )

  • bu olay,blackmagicin 4k üstelik cropsuz kamerasını duyurduktan sonra gerçekleşmesi ilginç bir tesadüf…

    eos ile rawlar kaç bit kaydedilecek,8-12-16 bit diye gidiyor malumunuz,birçok kamerada hd idi ama düşük bitleri ile çok hayal kırıklığı yarattılar…

    bir senaryomda şu,sony ve canon artık ezeli iki düşman,broadcastte yıllarca canon lenslerini,sony kameralar ile pazarladı..ne zaman ki canon kamera çıkardı,sony direk olarak broadcastte yollarını ayırdı canonla ve şimdi bkz.sony prime lensler neden kendisi üretiyor cevabı burada saklı…

    bu arada bir bombada panavision markasından geliyor,ilk defa rental dışında üzerine markasının basılacağı bir pl kamerayı piyasaya sürüp satışa başlıyorlar ve arkasında da büyük bir üretici var,fiyat baremi ile sanırım yeni trendin altın vuruşunu yapacaklar gibime geliyor…

  • Canon’un RAW’u 14 bit uncompressed

  • kenarda duran 128 gb cf kartlarım iş görecek herhalde : )

  • merak ettim raw in bitrate i nedir 300-500mb varmi

  • cektiginiz cozunurluge gore degisiyor. 40 MB (mega bytes) ile 130 mB arasinda degisiyor.

  • arkadaş yükledi,dumanlar çıktı cihazdan pek anlayamadık neden oldu..o kadarda söyledik yapma etme diye..şimdi kamera cortingen statuste..sadece go to service yazıyor ekranda…

  • Bana tutucu diyeceksiniz de ben zaten tam çerçeve makineyle videografiyi çok doğru bulmuyorum. Olgunlaşmamış Magic Lantern sürümleriyle güzelim fotoğraf kameralarımızı riske atacağımıza her eve bir Blackmagic Pocket Cinema Camera alalım.

  • full frame biraz sinematografinin dışında gibi geliyor banada,gereksiz bir depth of field var…söyleyincede kızarlar,arkadaşın makine gitti mesela raw yapayım derken elindeki hd den oldu…

  • Osman ruyada mi goruyorsunuz bunlari? Kİmsenin makinesine bir sey olmadi ML kullandigi icin…

  • hocam sizede birsey soylenmiyor : ) kamera hararet yapti yukleme yapinca…sizi okumuş heyecanlanıp kendi başına yapmaya kalkınca olanlar olmuş…

  • Valla ben denedim beceremedim EosCard programi macosx e uygun degil malesef.PC buldugumda tekrardan deneyecegim.Kirmizi isik yanip sondu makine bir cok kez kilitlendi ama yanmadi 😛

  • ilginc. bugune kadar kimsenin ML ile kamerasini bozdugunu duymamistim. bu da bir turk e nasip oldu demek ki.

  • : ))) birkaç tane telef olacak gayet normal şeyler bunlar…birilerininki bozulacak ki,doğrusunu emin bir şekilde ögrenelim RAWa giden yolda…

  • 5D mark3 kullanarak, CF kartlarla uzun süre raw kaydetmemiz durumunda işlemcide ısınma problemi oluyor mu? Ayrıca 1000x’lik ve 32 GB’lık bir karta kaç dakika raw görüntü kaydedebiliriz?

  • Sanırım 14 bit DNG RAW kaydetmesi durumunda kare başına ortalama bir boyut hesaplanıyor. Peki saniyede ortalama boyut nedir? Yahur nasıl hesaplarız? CF kart kullanmamız durumunda tam performans, en büyük boyutta çalışmak için en düşük yazma hızı ne olmalı acaba? Atomos ninja 2 ya da yine aynı türde bir recorder kullanmak istesek MagicLatern onun içine de kurabiliyor muyuz? yoksa makinanın içine kart takıp ona mı kuruyoruz. Yani her şey iyi güzel RAW kaydedebiliyor ama bununla bir iş yapmak istesek nasıl yapacağız? CF kartla bunu yapmak resmen eziyet gibi görünüyor.

  • Fena halde amatörüm. Ne yazık ki amatör olduğunu bilmek, hatta bir bozgunun önünüzde kollarını açmış sizi beklediğini bilmek düşlerinizi gerçekletirme arzunuzu köreltmiyor. Mark 3 kullanarak hep istediğim uzun metraj filmi çekmek istiyorum. Işık ve görüntü yönetimi en az düzeyde, belki de hiç olamayacak.
    Bu kadar laf kalabalığından (özür dilerim) sonra sorum şu olacak;
    Film için istediğim renk ve diğer görüntü odaklı şeyler için (color correction falan) post prodüksiyonda kullanılacak yazılımlara ne kadar bel bağlayabilirim? İmkansızlığımın (belki de yeteneksizliğimin) ayıbını örtecek kadar başarılı mıdır bu programlar?
    (foruma yazmak istemiştim bunu ancak foruma üye olmak istediğimde hata mesajı alıyorum.)

  • Hakan Alp Calikusu

    Merhaba 5dmark3 ile 1920x1080p raw kayit yapabilmek icin gerekli hiz ortalama 90-95/mb saniye. Komputerbay 64gb 95/mb s yazma hizina sahip kartlardan 5 adet mevcut. Mecidiyekoy’de hız testi yaparak elden teslim ederim. Adet fiyati 460TL’dir. 553 229 27 38’den ulasabilirsiniz. Tesekkurler.

  • Arkadaşlar merhaba, forum sayfasına giriş yapamadım…
    Mark III ile raw olarak çektiğim klibi

    http://www.youtube.com/watch?v=Ef-7ugKSYfc

    adresinden izleyebilir, RAW video ile ilgili fikir sahibi olabilirsiniz. yeni dynamic range modulünü deneme fırsatım klibi çektikten sonra oldu, ML’nin yeni hali çok daha iyi,

  • Nikonda durum nasıl deneyen var mı?

  • Canon fotograf makinasına raw video çekmek için bu program nasıl yüklerim.

  • Magic Lattern ile denemeler yapmışsınız anladığım kadarıyla. Makinaya zarar vermiş diyende var öyle birşey yok diyende. Makinama açıkcası zarar vermesinden korkuyorum ama raw video çekmeyi çoook istiyorum. Ve diyelim ki magic lattern kurdum sonra nasıl kaldıracağım, normal canon sürümüne çevirebilir miyim tekrar ? Magic lattern ile raw yapanlar daha detaylı anlatabilirler mi?

  • Kaldırabilirsiniz. Mark iii ile kullanacaksanız ekstra sd karta kuruyor zaten. Yalnız bu raw olayını uzun süredir inceliyorum. Kısa süreli deneme videoları için güzel de, uzun süreli ve profesyonel ilerde eğer zaman kısıtlaması varsa ciddi sorunlar yaşatabiliyor. Nitekim, workflow olayı biraz uzun iş.

  • Merhaba Arkadaşlar,
    Magic Lantern’i önce 60D sonra, 5D Mark ii ile uzun süre deneyimleyip harika işler çektim.
    Eğer magic lantern ile yaptığınız işin bütçesi makinenizi riske atmaya değiyor ise kullanın derim.

    ML ile kameranıza bir overclock işlemi uyguluyorsunuz ve makinenizin anakartı bu işlemleri yapmaya müsait değil. 4-5 sene boyunca ortalama ayda 1-2 defalık videoRAW çekimi yaptıktan sonra benim maddi zararım ; 3 tane özel siparişle getirdiğim yüksek hızlı kartlarım bozuldu ve
    bir adet 60D ve 2 adet Mark2 kameramda açılma problemleri yaşadım ki halen yaşıyorum, sorunun yazılımsal olmadığına software updateleri sonrasında ikna oldum, halen bu iki kamera arada bir kafasına göre takılıyor, açılmıyor, bir kaç kez hard reset attıktan sonra açılıyor.

    Özetle;
    4-5 sene boyunca totalde 1000-1500 dakikalık footagelar için kaybım
    iki adet 5D mark ii
    bir adet 60D
    400-500 USD CF kartlar..

    -evet ML kameranıza zarar verir.
    +Ama becerilerinin yanında bu riski göze almak benim tarafımda kabul edilebilir. kullanıp kullanmama konusu kendi kararınız.

  • Yillardir ML kullaniyorum binlerce dakika RAW video cektim soz ettiginiz gibi bir problem yasamadim ama 5D MK III icin konusuyorum…

  • Arkadaşlar 7d kullanıyorum içim dışım hayatım raw çekmek oldu kusursuz video lar çekiyorum inanın bu görüntüyü çekmek için bir servet harcamanın gerekiyor hemen magic lantern tanışın derim

Leave a Reply