Elinizdeki Kamera En İyisidir!

l16-lens-closeup
Canon’un 5D MK IV’ü (ve arkasından çıkardığı EOS M5 rezaleti) sadece beni değil bir çok başka kullanıcıyı da üzdü.

Japon devinin yıllardır belalısı olan DXO Mark yeni 5D’ye bir Canon’a bugüne kadar verdiği en yüksek puanı (91) verse de (Bu yeni algılayıcı dinamik aralık konusunda Sony’lere epey yaklaşmış görünüyor) video cephesinde ne yazık ki Canon tarafından açıkça yarı yolda bırakılmış durumdayız.

Şirketin yarattığı fiyasko o kadar açık ki kamera üretcileriyle daima iyi geçinmeye çalışan DPReview bile EOS M5’in bir hayal kırıklığı olduğunu yazdı.

Bütün bunlar olurken bugün Panasonic GH5 hakkında ipuçları duyurdu. Fuji orta formata girdiğini ilan etti. Sony ise Alpha 99 MK II’yi açıkladı. “Aynalı aynasız” sayılabilecek bu SLT (Single Lens Translucent) kamera 42 MP’lik tam boy bir algılayıcıdan kırpılmamış 4K video veriyor! Yani bazı arkadaşların Canon’un “gerçekten yapamadığı için yapmadığını” iddia ettiği şeyi yapıyor!

Bu durumda önümüzdeki seçeneklere bakalım:

  • “Ölümüne Canon” deyip 5D MK IV veya 1DX MK II veya C serisi saçma kameralardan birini almak: Bu tabi Canon’u ödüllendirmek olur. Bunu yapmamakta fayda var.
  • GH5 Beklemek: Micro 4:3 formatında bir kamera almayacağım : ) ama siz alabilirsiniz.
  • Blackmagic Ursa Mini almak: Her ne kadar kağıt üstünde iyi görünse de Blackmagic’in de bir sürü sorunu olacaktır. Tabi ki fiyatı cazip, Raw çekiyor, yanında Davinci Resolve ile geliyor vs vs… Lens sorunu da bir şekilde aşılabilecekse ve yanınızda büyük kamera taşımaya hazırsanız Blackmagic URSA Mini şu anda en makul seçenek gibi duruyor. Tabi haftaya başka bir şey çıkarabilirler!
  • Sony A7 serisine geçmek: Harika aletler olmasına rağmen A serisinin de daha önce yazdığım dertleri var. Tekrar etmeye gerek yok. Ayrıca bence epey pahalılar. Mercek sorunu da aynı şekilde geçerli. Sony’nin mercek çıkarmasını beklerseniz 10 yıl falan beklersiniz diye düşünüyorum.
  • 5D Mark III ve Magic Lantern ile devam etmek: 4K görüntü üretme derdiniz yoksa (ki stok görüntü işiyle uğraşmıyorsanız veya sinemalarda film göstermeyecekseniz aslında şu anda böyle bir derdiniz de olmamalı) en akılcı seçenek bu gibi görünüyor.
  • Kamera kiralamak: Tabi eğer ciddi bir projeniz varsa her zaman kamera kiralamak en iyisidir. Böylece son teknolojiyi kullanmış olursunuz. Elbette diğer yollardan daha pahalıdır ama sonuç da daha iyi olur. Tabi kamera her an yanınızda olsun istiyorsanız veya sürekli prodüksiyon yapacaksanız bu yol size uymaz.

Benim durumum daha karışık: Bir çok farklı amaçla (Profesyonel, sanatsal, eğitim, kişisel, hem fotoğraf, hem video) kameraya sürekli ihtiyacı olan biriyim. Stok görüntü de ürettiğim için 4K’ya da ihtiyacım var ama genelde yalnız veya çok küçük ekiplerle çalıştığım için bütün bunlara aynı zamanda küçük bir gövdede ihtiyacım var.

Kısacası Canon 5D kullanıcılarına ihanet ederken aslında en çok bana benzer kullanıcıları yarı yolda bırakmış oldu. Eh buna da çok şaşıramıyorum: Benim türümde kullanıcı sayısı yeterli değil demek ki onlar için. Bu yeni 5D daha çok fotoğrafçıları sevindirecek bir güncelleme.

Ne yazık ki bu şartlar altında yapacak pek bir şey yok. Canon’dan bir kaç yıl bir şey beklemek hayal artık. Diğerleri de tam olmuş ürünler değil.

Aslında artık kameranın pek bir önemi de yok: Elinizdeki kamera her zaman en iyisidir!

Hele yeni Iphone 7 Plus gibi çok kameralı sistemler geldikçe yakında sadece telefonunuz her şeye yetebilir (ciddiyim).

Özellikle L16 adlı yukarıda resmini gördüğünüz şu ilginç kamera yeni bir dönemin başlangıcı olabilir: “Computational Photography” ye hoş geldiniz!

6 Responses to “Elinizdeki Kamera En İyisidir!”


  • Fujifilm bile x-t2 ile 4k video ve log profili sundu, Canon’un 5d mark 2 ile kendi başlattığı devrimi yarı yolda bırakıp gittiğini düşünüyorum ben de. Olay yapamamaları da değil (bkz: 1dc ilk 4k çekebilen fotoğraf makinası temelli alet) 4 sene önce yapabiliyorlardı. Panasonic m4/3 de olsa bence en cesur, en cömert özellikleri sunuyor gibi. Cidden sonuçlarını görmek için sabırsızlanıyorum.
    C serisi canonlara gelirsek c100 m2 bana göre zaten olması gerekenin çok altında özelliklerde bir kameraydı (her ne kadar fiyatı artık baya kırılmış olsa da) Ama sizin c300m2 için görüşünüzü merak ediyorum. Güzel codecli, ergonomisi (bana göre) başarılı ve muhtemelen şu an en başarılı otofocus teknolojisine sahip gibi görünüyor bana ama o sınıfta kamera kullanmadığım için fiyat açısından değerini değerlendiremiyorum.

  • Selam. Codec iyi dediginiz esasen H264’un bir turevi.

    12000 dolar govde fiyati asiri geliyor bana. Onu alacagima Blackmagic alirdim, hem yarisindan daha ucuz hem RAW cekiyor, hem Prores. Hem de 4K da 60 kare yapiyor.

    Orta – Kucuk olcekli produksiyonlar yapacaksaniz ve RAW gibi fantezilere girmeyecekseniz pratik bir kamera sayilabilir.

    Autofocus guzel bir trick ama profesyonel ortamlarda zaten otomatik netlik kullanilmaz. Yani kameranin sinifi aslinda yari profesyonel ama fiyati tam profesyonel : ) Klasik Canon dilemmasi!

  • sabit lenslere bakarsak a7 sistemi çok da kötü değil gibi ilker, senin beklediğin lensler neler merak ettim.

    sony 2/28, 1.4/35, 2.8/35, 1.4/50,1.8/50,2.8/50m,1.8/55,1.4/85,2.8/90m
    sony 4/16-35, 2.8/24-70, 4/24-70, 4/28-135, 2.8/70-200, 4/70-200
    zeiss 2.8/18, 2.8/21, 2/25, 2/35, 2/50, 1.8/85, 2.4/85

  • haklisin ama ben tilt shift lere takigim : ) ozellikle de 17 TS. Onun disinda Canon un son donem mercekleri cok iyi. sony buna erisebiliyor mu test etmis degilim.

    bir de cogu bulunmuyor bu lenslerin Turkiye’de.

  • aklıma da gelmişti cevabın tilt-shift lensler olacağı : )9, o zaman ts-e 17’yi bir novoflex adaptörle denemelisin mutlaka. bu arada novoflex BELLOWS SYSTEMS serisinde de ts çözümleri var ama denemeden satın almaya cesaret edemiyorum.
    sony’nin yeni nesil lensleri ya da şöyle söyleyeyim giriş seviyesi dışında olanların neredeyse tamamı yüksek çözünürlükte çok iyi iş çıkarıyorlar; bu arada anlayamadığım şekilde tüm lenslere türkiye’de ulaşılabiliyor hatta bazıları amerika fiyatlarının altında ve amerika’dan daha önce stokta oluyor.
    bence a7 sisteminin en büyük dezavantajı fiyatı, bu da sony’nin sistemi profesyonel gövdelerle eş tutmasından kaynaklanabilir.
    a7 sistemi benim gibi bir fotoğraf meraklısı için oldukça tatmin edici şekilde ilerliyor fakat iş videoya gelince bir şey diyemiyorum.

  • hmm yahu biz sony turkiye ye sorduk ellerinde ciddi hic bir mercek yoktu. ilginc.

Leave a Reply