C200’le Bir Gün


Canon Türkiye’nin inceliği ile yeni C200’ün “pre production” modelini denedim. 5D MK 4 için yazdıklarımdan sonra bana biraz kırgındılar 🙂

Öncelikle şunu not edelim: Bugüne kadar Canon’dan veya başka bir kamera üreticisinden bir ürün veya sponsorluk almış değilim. Bana gönderilen ürünler test edildikten sonra (ne yazık ki : ) aynı şekilde geri yollanıyor.

Lafa sondan başlayayım: C200 iyi bir kamera. Özellikle model isminden dolayı bunu C100’ün bir güncellemesi gibi görmemek gerekiyor: C200 yepyeni bir kamera ve C100 ile arasında dağlar kadar fark var.

Öncelikle C100’de nefret ettiğim menü burada çok daha iyi ama buna ek olarak kameranın tasarımı, tutuşu, yeni düğmeler, düğmelerin ve giriş çıkışların yerleri, ses seçenekleri, ekrandaki kullanıcı arayüzü bugüne kadar Canon’dan görmeye alışık olmadığımız seviyede. Kamera yalın olarak kullanıldığında gimbal veya drone lar için iyi bir çözüm sunuyor. Tabi ayrıca EF merceklerle kullanıldığında başarılı bir otomatik netleme de sunuyor.

Bunlara ek olarak kendi üzerinde Cfast ortamına 12 bit 4K RAW kayıt tabi ki kamerayı bütün diğer Canon’lardan ayırıyor. Çektiğim görüntüleri ne yazık ki paylaşamıyorum (henüz pre production model olduğu için buna izin verilmiyor) ayrıca Canon’un RAW dosyalarını tam olarak okuyacak bir yazılım da ortada yok zaten. Davinci Resolve 14 beta sürümü dosyaları oynatıyor ancak RAW ayarlarına erişim vermiyor şimdilik.

Bu arada 64 GB lik Cfast sadece 8 dk’lık görüntü kaydedebiliyor. Yani RAW çekecekseniz epey kart ve disk almanız gerekecek!

Dediğim gibi görüntülere detaylı bakabilmiş değilim ama büyük bir saçmalık yapmadılarsa 12 bit RAW’un kötü sonuç vermesi çok düşük olasılık.

C100 Mk 2’nin dinamik aralığı çok başarılı değildi (ideal koşullarda 12 fstop) burada 14 fstop iddiası var (gerçi Canon’un bu konudaki iddialari her zaman güvenilir olmuyor ne yazık ki : ) Yine de C100’den daha iyi olacağı kesin.

İlgimi çeken ama hiç bir yerde konuşulmayan başka bir özellik C200’de “digital audio” girişler olması. 2 adet klasik XLR giriş istenirse AES/EBU digital sinyal kabul edebiliyor. Bu yakında hayatımıza daha çok girecek dijital mikrofonlar için bir başlangıç olabilir!

Kısaca başta dediğim gibi C200 serinin en başarılı modeli olabilir. Bugüne kadar yerden yere vurduğum C serisi sonunda düzgün bir kamera ile karşımıza çıkabildi.

Peki bu kamera alınır mı?

Öncelikle şunu hatırlatayım: Bu “üst sınıf” bir kamera. Yani RAW çekmenin ne demek olduğunu bilmiyorsanız ve renk düzenleme yapamayacaksanız bu kameraya ihtiyacınız henüz yok diyebilirim. RAW’a mutlaka ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız (ve bu bir yanılsama değilse) o zaman bu kamerayı düşünebilirsiniz.

Bu sorulara cevap verdiyseniz Canon’un geriye kalan tek sorunlu tarafı bence fiyatı. Her ne kadar Amerika’daki satış noktalarında 7500 USD gibi iddialı bir fiyat görseniz de aslında bu gövde fiyatı. LCD, handle, kart vs derken fiyat 10-11 bin dolara geliyor. Amerika’da yaşayan ve film işleri yapan biri için bu fiyat makul olsa da Türkiye için yüksek kalıyor bence ama bu konuda yapılabilecek bir şey yok. Bu konu bizim memleketle ilgili.

Fiyat konusu da sizin için önemli değilse büyük olasılıkla bu sınıftaki diğer kameralar Blackmagic URSA, Sony FS ve Panasonic EVA 1 arasında kalacaksınız demektir.

Tabi hepsini oturup incelemedim ama açıkçası aralarında çok büyük farklar olduğunu sanmıyorum. Üç aşağı beş yukarı hepsi benzer malı satıyorlar.

Kısaca bu sınıfta bir kamera alacaksanız gidip sevdiğiniz birini alın ve hemen çekmeye başlayın derim : )

Ya da…

Her zaman dediğim gibi kamera almayın!

3 Responses to “C200’le Bir Gün”


  • İlker hocam A7S2 almak mı mantıklı, kiralamak mı? Canon’un 6DM2 si ile Sony aynasız arasında drone çekimleri için kullanma konusunda lens ve gövde ağırlık unsurları yüzünden seçim yapmakta zorlanıyorum, bir belgesel projem için A7S2+Atamos ninja inferno kiralamayı değil ”satın almayı
    ”düşünüyorum önerilerinizi bekliyorum. Saygılarımla

  • Kiralama mantigi bellidir: Cekim gun sayisi*gunluk kira bedeli=kamera+aksesuarlar(piller, kart, mercek vs)*0.7 karsiliyorsa satin almak iyidir. Yok karsilamiyorsa kiralamak iyidir.

    Ben A7S almazdim cunku Mp4 ceken kameralara yatirim yapmak bana yanlis geliyor ama tabi baska secenek yoksa en iyi secenek olabilir A7

  • Canon yanına Sandisk’i de alıp tutturdu üst seviye fotoğraf ve video ürünlerinde CFast kartlara kayıt yapacağım diye. Ona birkaç video kamera üreticisi de ayak uydurdu. Ama sınırları ortada olan CFast standardı artık Nisan 2017 itibarıyla öldü.

    Nikon ve Sony aynı dönemde XQD standardının arkasında durdu. Sınırları çok daha fazlasına izin veren ve XQD standardının devamı niteliğinde olan CFexpress standardı CompactFlash Association tarafından yayınlandı. Bundan sonra kimse Cfast kart kullanan üst seviye ürün çıkarmayacaktır, çıkarmamalıdır. Tabi Canon’da çıkarmamalı idi, ama Canon bu.

    Cfast kart fiyatları da ortada, bir türlü ucuzlayamadı. 128GB XQD 2.0 kart fiyatı 150$ civarında iken eşdeğer 128GB Cfast 2.0 kart fiyatı 350-400$ civarında.

    Belki diyeceksiniz ki bir kameraya 7500$ veren, karta 400$ vermiş çok mu? RAW video çekiyorsanız 128GB kart yetmeyecek, gidip belki kartlara 2000-3000$ yatırım yapacaksnız. Ama 2 sene sonra kamerayı değiştirmek isterseniz bu kartları kullanamayacak olmanız çok olası.

    Gerçi yeni video kameralarını da Canon tercih edenler uzun yıllar Cfast kartlarını kullanabilirler. Daha yeni çıkmış sayılan 5d Mark 4’e bile CF ve UHS-I SDCard koyan bir markadan bahsediyoruz sonuçta 🙂

    Hep söylenen bir efsane vardır, birçok teknoloji için “20 yıldır hazır ama bize gıdım gıdım veriyorlar” diye. Bu çoğu zaman bir efsane olsada söz konusu Canon olunca efsaneye doğruluk payı bürünüyor.

Leave a Reply