Toyota YarisToyota Yaris


yon: ilker c. / prod Co: Mood / Dop: Thomas Stokowski / Post: İmaj TV / Otomat / Müzik:Ozan Çolakoğlu

Alexa ile çektiğim son reklam filmi. Soru şu: 1250 ASA’da Alexa noise uretiyor mu? Evet biraz ama yine de (noise acisindan) filmden (35 mm) iyi mi? Evet ne yazik ki : )

Yıllarca filmin ölümü konuşuldu. Bugünlerde artık kimse filmin (pelikulun) ölümünü konuşmuyor.

Ben hala Epic’i bekliyorum.

21 Responses to “Toyota YarisToyota Yaris


  • Jacques Mort dedi ki:

    Mood’dan vasat bir konsept. Yazık oluyor tüm teknik kabiliyete fikir “eh işte” olunca. Ama elinize sağlık.

  • Burç dedi ki:

    Hocam elinize sağlık.. Güzel film olmuş. 4:4:4 prores mi çektiniz?

  • ilkerc dedi ki:

    Evet ama alexa’nin harika olduguna hala inanmiyorum : )

  • yasir doğan dedi ki:

    hocam, alexa harika olmasa da çok çok iyi 🙂

  • kaan dedi ki:

    ilker abi meraktan soruyorum, bu tarz profesyonel reklam filmleri ne kadar bir butce ile cekiliyor, yani ben reklam yaptirmak istesem ne kadar param olmali

  • yusuf arık dedi ki:

    Epic ‘i beklemenize gerek yok aslında , Epic son 5 aydır Türkiye’de aktif olarak çalışmakta burada birkaç örnek bulabilirsiniz.

  • özden dedi ki:

    Selam arkadaşlar, konuyla alakasız bir soru sorduğum için bağışlayın lütfen ama blogta nasıl ve nereden soracağımı bilemedim. Premiere Pro 5 ile yapılmış bir kurgu projem devam ederken, Premiere Pro 5.5 kurdum (Mac). Fakat 5.5; farklı tür bir proje olduğu uyarısıyla eski projeyi açmıyor. Ne yapmam gerektiğini açıklayan olursa çok sevinirim.

  • ilkerc dedi ki:

    evet calisiyor ama bir cok problemi oldugu iddia edildigi icin yapimcilar korkuyor.

  • yusuf arık dedi ki:

    yapımcılar 🙂 Bu korkanların % 99 u 5k dan ,full frame den ,300 fps den,5k da 100fps den,redmote dan ,yeni redcode vs.vs. Bunları bilmeden kulaktan dolma haberlerle hareket ettikleri için EVET epic in çok problemi var sorunluymuş diyebilirim 🙂 Srvgiler.

  • Osman siewertsen dedi ki:

    Aslında herkesin bir beğenisi ve calışma bicimi var,mesela kimi apple ile asla çalışmak istemez,Windows işletim sistemini ister veya appledan baska birsey istemez

    Hatta blackberry ve iphone kullanıcılarına bakın…

    Bence red’in en buyuk problemi her zaman premature bebekler dünyaya getirmesi oldu,almanlar bu süreci çok kısa zamanda atlattılar ve basarı ondan sonra geldi,epic bundan sonraki süreçte,red’in ilk ciktigindaki sukseni yakalar mı bence çok zor,bu arada gemini onboard recorder ile yapılan alexa kayıtları,dte recorderdan çok daha başarılı,Geminiyi kısa zamanda daha çok duyacağız
    te bana göre çok iyi bir kamera,ama Alex’e artık bir fenomen

  • ilkerc dedi ki:

    Alexa’nin fenomen olduguna hic katilmiyorum. Bu bizim sektorun gazlamasi. Bir suru buyuk sirket alexa aldi diye gazlayip duruyorlar.

    Kotu mu? degil. fenomen mi? kesinlikle degil.

    Epic konusunda da kameradan cok pazarlayanlara suc buluyorum. Mesela bana hala bu kamerayi kullandiramamis olmalari garip. Turkiye’de bu kameralari ilk kullanmasi gereken insanlardan biriyim (Bunu ukalalik yapmak icin soylemiyorum) fakat daha kimse arayip ilker epic geldi, gel bir bak demedi.

    nasil olacak bu isler?

  • Osman siewertsen dedi ki:

    Her türlü görüş muteberdir ama geçerli degildir diye bir laf var
    Evet katılıyorum tüm rentalcilarin alexa aldığına..ben su an f3 ve af101 i bir an önce parkımdan çıkarmak istiyorum,ki kayitcilariyla filan…çünkü tek bir liste var,ultraprime veya master prime ve alexa,su an onun dışındaki tüm yatırımlar Türkiye için çöp,hatta f3 un external recorderla alexaya çok yakın bir sonuc verdigini çok iyi bilmeme rağmen

  • ilkerc dedi ki:

    “gecerli degil” iddiali olmus : )

    Alexa gayet noisy bir goruntu uretiyor. Prores codec ozellikle keyleme icin gayet kotu.

    alet yuksek kareye cikamiyor. 40 kare ustu 4:2:2 ye dusuyor. 50 kare ustu zaten olamiyor.

    bence sadece bunlar bile gayet eksik bir kamera oldugunu gosteriyor.

  • Osman siewertsen dedi ki:

    O soz benim icinde geçerli…yaris filmi size emanet edilmiş sonuçta…ve gercekten guzel bir film
    Hype’a da katılıyorum…ama alexa konusunda fikrim sabit
    Çünkü bu kamera nin renk algısı son derece hoş….

  • yasinkose dedi ki:

    Alexa olmus bir kamera evet. ozellikle alexa plus…log c prores 4.4.4 modunda arrirawa bile ihtiyac duymuyor ama buna ragmen neden arriraw kaydetmek icin ob1stwo, codex v.b yatirim yapayim ki ? o zaman shoot-edit sloganinin mantigi kalmiyor. ben bir kamera yaptim arriraw cekiyor ama bunu sxs karta kaydetmiyor 20k codexe para bayil, sonra arriraw i codexe kaydet,mag iydi transfer station di dunya teferruat. arri ninde hala kamera uzerinden cozemedigi sorunlar var ve her bir firmware guncellemesinde biraz daha iyilesiyor. piyasanin red e sans tanimasi lazim cunku red e cok ihtiyaclari var. unutmayalim jim jannard 5 yil once red i masaya koymasa halen elimizde red rock adaptorler, 2:3 ccd ler, katir yuklu f23,f35 ler le dolanip duruyorduk. tamam arri sexy bir kamera yapmis dehset ozellikleri false color check,built in wifi, extra sdi cikislari, ozellikle 3d icin lds lcs teknolojileri, kamera uzerinde tus ergonomisi v.s var, red ise kameradan daha cok half life silahlarina benziyor ama biraz da respect to the revolution. yoksa daha uzun yillar 2k 60 fps de kalir, 300 kare cekecegimiz zamanda phantom a kosariz.is red i piyasadan ekarte edelim alexa herseye yeter e varmasin bunlarin hepsi satis stratejisi. onemli olan piyasadaki cesitlilik.

  • osman siewertsen dedi ki:

    yasincim;

    ilker hocada aynı şeyi söylüyor : ) çeşitlilik ama maalesef birileri bazı kuralları koyuyor ve nedense ondan başka birşeyle çekilmez gibi,sanki başka bir alternatif yokmuş gibi…

    ve değişimleri anlatmak fazlasıyla zor…ben bu sene schneider krueznach’ın yeni lenslerini getirdim 5K coverage v.s. gibi özellikleri ile ve sadece bu lensler yabancı Doplarla iş yapabildi…çünkü değişmez kurallarımızı hala yenemiyoruz…

    üç onluk bütçeye bile master prime isteniyorsa ki genelde lens kirası sette çalışana ekmek arası peynir salam olarak döner…gerisini siz düşünün…

    epic,evet güzel bir sensörü var…ben son derece başarılı işler görüyorum o kamera ile çekilen…belki ABD mantığı bu,bir şey bitmeden piyasaya sürüyorlar,mesela scarlet hala coming soon,ne zaman sorusuna cevap klasik;ı dont know!!

  • utku dedi ki:

    KLASİK SORULAR VE KANAATİMCE CEVAPLARI

    1- RED VS. ALEXA
    Şimdi bu durum çok konuşuldu. Çözünürlük, dynamic range, modüler yapı gibi konularda iki kameranın da kendince artıları eksileri var. Peki ne oldu da alexa piyasadaki red işleri pastasının yarısını ele geçirdi? Cevap gayet basit esasında. Post bilmemezlik ya da ticari kaygılar. Şimdi memleketimizde halen birçok post hizmeti veren şirkette red rocket kartı bulunmuyor. Dolayısıyla üzerinden neredeyse 6 sene geçmiş olmasına rağmen insanlar redle çok zorlandıklarını söylemeye devam ediyorlar. Bu durum esasında alexa’nın neden bu kadar popüler olduğunu ortaya koyuyor. Çünkü alexa’nın içinden çıkan prores dosyaları en kötü final cut a atarsınız. Oradan apple color a girer basit bi fist lighttan sonra yayına çıkarsınız. (yanlış anlaşılmasın bunun doğru bir iş akışı olduğunu düşünmüyorum sadece olayın basitliğini anlatmak için) Burada önemli olan yapımcıların televizyona reklam filmi yapmak için 4 perfore 35mm filme ihtiyaç olmadığını keşfetmeleridir. Haklı oldukları bir nokta da var ki. Halen tüplü televizyonunda pal yayın izleyen annem bu bahsettiklerimden hiçbir şey anlamıyor. Farkındaysanız türk televizyonlarındaki 5-6 tane dizi artık alexa ile çekiliyor. Fark ettiyseniz diyorum çünkü eski digital betacam görüntüsünden lens farkı ve alan derinliği dışında pek bir farkı yok. Ama tvdeki yapımcı bile file based iş akışının kasetle çalışmaktan daha kolay ve daha az maliyetli olduğunun farkına varmış. Sonuç olarak televizyon için 4kya ne gerek var diyenler ve post bilmeyen ya da post bütçesine para ayırmak istemeyenler için arri alexa baya iyi bir kamera.

    2-GÖRÃ?NTÃ? YÖNETMENLERİ VE ALEXA FETİŞİZMİ
    Şimdi öğrenmenin yaşı yoktur derler ya. Bu deyim görüntü yönetmenleri ve dijital film yapımı konusuna cuk oturuyor. Öyle ki çoğu görüntü yönetmeni çektiği reklam filminin post aşamasına girmiyor. (tabi bu durum görüntü yönetmenine post aşamasına girmesi için belli bir bedel ödenmiyor olmasından da kaynaklanabilir. Bu konuda ilker bey daha bilgilidir sanırsam.) Dolayısıyla halen birçok dop ne red ne de alexanın post aşamasından anlamıyor. Dolayısıyla arri alexayı çok seviyorlar. Öyle ki arri alexadan çıkan prores görüntüyü mahvetmek pek mümkün değil. Zaten color baked ve genellikle log c gammasına bağlanmış bir görüntü. Hiç bilmeyen birisi bile en kötü bir s curve yapar görünütüyü delog eder. Biraz contrast, biraz saturation olur size temiz bir görüntü.(yanlış anlaşılmasın bu da doğru bir yaklaşım değil sadece genelde istekler bu yönde oluyor).Buna karşın redle çalışırken işi bilmeyen bir postçu arkadaş red’in bas bas bağırarak önerdiği red gamma2 red color2 gamma ve color spacelerini kullanmazsa (halen bunların ne olduğunu bilmeyen postçular olduğunu biliyorum) baya kötü görüntüler ortaya çıkabilir.Halbuki kanaatimce digital intermadiate denen nane hayatımıza girdiğinden itibaren görüntü yönetmenliği işin sette bittiği bir durumdan ziyade postta bittiği bir olay haline geldi. Dolayısıyla arri alexanın doplar arasındaki popülerliğini posttan hiç anlamamalarına bağlıyorum.

    3- ALEXA VE RED KONUSUNDA YANLIŞ BİLGİLER
    Arri alexanın direct to edit mottosu sadece sxs kartlara kayıt yapıldığında geçerlidir. Arriraw uzun metrajlı sinema filmleri için geçerlidir. Bunu zaten arri kendisi de söylüyor.
    Red’in olmamış ürünleri piyasaya sürdüğü sanrısı ise başka bir sıkıntılı bakış açısı. Öyle ki arri alexa’nın geçen sene temmuz aylarında Türkiye’ye ilk gelişini hatırlıyorum da durum baya bi komikti. Öyle ki kamerayı ilk kurduktan sonra tepkimiz şu olmuştu. ‘EE nereye kaydedicez’ evet yanlış duymadınız. Bir rental şirketi sahibisiniz ve bir kameraya 70 küsürü bin dolar verdiniz. Ama kayıt yapamıyorsunuz sadece hdsdi açık ve hdsr kayıtçınız yoksa öyle duran bir kamera. Nitekim gelen ilk kameralar 2 ay kadar rental şirketlerinde yatmıştı.

    4-MASTER PRİME MEVZUSU
    Şimdi master prime’ın şahane bir lens olduğu aşikar ancak bu popülaritenin yapımcıların bu konulardan bir haber olmasına da bağlayabiliriz. Herkes bilir ki filmcilik bir ekip işidir. İyi ve hayatından memnun bir ekibiniz yoksa düzgün bir iş çıkarmanız pek memnun değil. Filmeri insanların yaptığını unutmayalım. Açık konuşmak gerekirse ben yapımcı olsam ve görüntü yönetmeni benden master prime istese ona çok net bir şekilde şunu sorarım ‘Neden master prime istiyorsun?’ Eğer bana bizim filmimizde gece geçen vfx sahneleri var dolayısıyla benim hem hızlı hem de keskin bir lense ihtiyacım var derse buna tamam derim ama aksine master prime çok iyi lens çok keskin çok seviyorum gibi abuk açıklamalar yaparsa kendisiyle olan iş birlikteliğimi gözden geçiririm. Osman bey’in de dediği gibi bu master prime hastalığı setlere ekmek arası salam kaşar veya sıkıştırılmış iş programları olarak geri dönüyor.

  • osman siewertsen dedi ki:

    valla utkunun yazdıkları herşeyi özetliyor,piyasaya çok güzel bir tespit yapılmış…valla ilker bey siz ne dersiniz : )

  • ilkerc dedi ki:

    Utku’ya tamamen katiliyorum. Sonucta RED’i benim babam yapmiyor. Umrumda bile degil. Hangisi iyiyse onu kullanmak isterim tabi ki.

    fakat bu hype durumu canimi sıkıyor.

  • Aspet Manukyan dedi ki:

    Bildiğim kadarı ile Red Epic şu anda bir Lokomotif bir de Dijitalist de var.

    Ben daha önceden Lokomotif’e gidip kamerayı deneme çekimleri yapma şansı buldum, sizde arayıp deneme çekimi için görüşebilirsiniz.

    http://www.lokomotifkamera.com/
    http://www.dijitalist.com.tr/

Leave a Reply

Social Media

Visit Us On TwitterVisit Us On Youtube